נס פורים: ניצלו חיי פעוטה שבלעה סבון ולקתה בדלקת ריאות כימית

פעוטה בת שנה ושלושה חודשים שוחררה היום לביתה, לאחר שאושפזה בבית החולים באשדוד בשל דלקת ריאות כימית חריפה - שנגרמה כתוצאה משתיית מים עם סבון
תמי גיל
י"ג אדר התשפ"ג / 06.03.2023 15:04

פעוטה בת שנה ושלושה חודשים פונתה לפני מספר ימים לבית החולים באשדוד במצב קשה, לאחר שבלעה מים מבקבוק שהיה בו קודם סבון.

הפעוטה התרחצה באמבטיה הביתית עם בקבוק ריק של סבון גוף של ד”ר פישר. האימא מילאה את הכלי במים ונתנה לבתה לשחק, אך היא לגמה מהמים והחלה להשתנק ולסבול מקוצר נשימה.

לאחר שהפעוטה סירבה לאכול ולשתות ונראתה במצב ירוד מאוד, היא אושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים.

לאחר שנרשמה הידרדרות משמעותית במצבה, הרופאים חיברו אותה למכשיר הנשמה למשך שלושה ימים. במהלך הבדיקות שבוצעו לה, גילו הרופאים כי היא סובלת מדלקת ריאות כימית קשה.

בימים האחרונים לאחר טיפול אנטיביוטי, ניכר שיפור במצבה והיא הועברה להמשך טיפול במחלקת הילדים – והיום (שני) שוחררה לביתה, לחגוג את חג הפורים בחיק משפחתה.

ד”ר חברוני, מנהל מחלקת ריאות בביה”ח הציבורי אסותא אשדוד, סיפר: “מדובר בתינוקת בת כשנה שהגיעה אלינו לאחר ששתתה מים עם סבון במקלחת, לרוב אירועים כאלה חולפים ללא סיבוכים. הסבון בדרך כלל איננו חומר רעיל לגוף האדם.

“במקרה הזה, ככל הנראה בגלל כמות גדולה של סבון אל מול גיל צעיר של המטופל, חלק ממנו נשאף לריאות וגרם לדלקת ריאות כימית מפושטת, דבר שללא טיפול וזיהוי מהיר היה מסכן את חייה של התינוקת. עם הגעתה נזקקה לטיפול בסטוראודים, חמצן ואף הנשמה.

“חרף מצבה הקשה חל שיפור ניכר במצבה תוך ימיים עד היום, כאשר היא משוחררת לביתה ולמעשה מציינת נס פורים אישי בחיק משפחתה. כרגיל – התרופה הטובה ביותר היא מניעה, יש להרחיק מהישג ידם של ילדים חומרים העלולים לפגוע בהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות