מאבטח ערבי היכה חרדי שגונן על אברך: תיק התקיפה ייפתח שוב

המשטרה תפתח מחדש תיק חקירה בו הותקף חרדי בידי מאבטח ערבי של עבודות הרכבת הקלה לפני כשנה • המשטרה סגרה את התיק ללא שום בדיקה, אך בעקבות פניית חוננו -  התיק ייפתח מחדש • "ישנו טרור נסתר בו מנצלים אסלאמיים כל הזדמנות לתקוף יהודים, להשפיל ולפצוע"
חיים טוויל
י"ב אדר התשפ"ג / 05.03.2023 14:44

המשטרה תפתח מחדש תיק חקירה בו הותקף יהודי בידי מאבטח ערבי של עבודות הרכבת הקלה בירושלים, לפני יותר מחצי שנה. הגיש תלונה במשטרה על התקיפה אך זו סגרה את התיק.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו, המייצג את היהודי, הגיש ערר למשטרה על סגירת התיק. לפני ימים אחדים הודיעה המשטרה כי תפתח מחדש את תיק החקירה.

בערר ששלח עו”ד בלייכר הוא מתאר את התקיפה: “בתאריך 28.6.22, ברחוב בר אילן בירושלים, הותקף המערער באכזריות ללא כל סיבה בידי בן מיעוטים, מאבטח עבודות הרכבת הקלה.

“המערער היה בדרכו ברחוב כאשר הבחין בשני בני מיעוטים המאבטחים את עבודות הרכבת עומדים ומשוחחים ביניהם, ואגב זה מפריעים מעבר צר של הולכי רגל במקום. אברך שעבר במקום, עם עגלת תינוק, ביקש מאותם מאבטחים לזוז מעט ואלה בתגובה החלו לצעוק עליו ולהשפילו.

“המערער ניגש למאבטחים והעיר להם על כך, בתגובה החלו אותם מאבטחים לקלל ולאיים עליו באופן גס ובוטה ביותר. המערער הוציא את מכשיר הפלאפון כדי להראות ‘כאילו’ הוא מצלם. או אז אחד מבני המיעוטים חבט בידו של המערער והפיל את מכשיר הפלאפון”.

בלייכר מוסיף ומפרט את הנזקים שנגרמו ליהודי כתוצאה מהתקיפה: “בעת שהמערער התכופף להרים את המכשיר הכה בו התוקף באמצעות ‘ברכיה’ אל פניו. לאחר מכן, בעת שהמערער נטל את הפלאפון בידיו, אחזו התוקף והטיח אתו בעוצמה רבה על הקרקע, מה שגרם למערער חבלות, כאבים ואף נקע בידו.

“המערער הזעיק למקום משטרה שלקחה את פרטי התוקף ושלחה את המערער להגיש תלונה. בנוסף, ישנם מספר עדים שיכולים להעיד על התקיפה, וקרוב לוודאי שהאירוע נקלט במצלמות אבטחה שבכביש”.

בערר מדגיש בלייכר כי המשטרה החליטה על סגירת התיק למרות שזהותו של התוקף הייתה ידועה לה: “בתאריך 30.6.22 שלח הח”מ מכתב למשטרת לב הבירה, ובו ביקש לבצע חקירה נחושה, לגבות עדויות מעדי הראייה ולשלוח צוות לאיסוף סרטונים ממצלמות באזור.

“אמנם, בתאריך 10.11.22 עודכן המערער להפתעתו במערכת מנ”ע, כי התיק נסגר היות ולא נמצאו חשודים. הח”מ ביקש לקבל את חומרי החקירה בתיק, ואכן בתאריך 3.1.22 קיבל לידיו את התיק הכולל 5 עמודים בלבד, ובו – הודעת המערער במשטרה, ודוח פעולה של השוטר שהיה במקום.

“למרבה הפלא, בתיק לא נמצא מזכר המעיד על ניסיון לגבות מצלמות אבטחה מהמקום, ולא נמצאו חקירות חשודים כלשהם. ואמנם, די בעיון קל בדוח הפעולה של השוטר במקום בכדי להבחין כי שמו של התוקף מופיע ומצוין בתיק ‘שחור על גבי לבן’ מספר פעמים. הנה כי כן , שמו של התוקף גלוי וידוע, ומעודכן בתיק כחשוד, מדוע איפוא לא טרחה המשטרה לפחות לזמנו לחקירה”.

בסיום הערר ביקש עו”ד בלייכר לפתוח מחדש את תיק החקירה: “מן הדין שתקיפה חמורה שכזו תזכה לטיפול ראוי ובסיסי, ובייחוד בשל החשיבות להשבת תחושות הצדק וחיזוק האמון במשטרה בקרב החברה החרדית. אבקש לפתוח את התיק מחדש, לזמן את החשוד לחקירה מעמיקה, כמו גם זימון עד ראייה שפרטיו אף הם מופיעים בתיק, ולהעמיד את התוקף לדין על מעשיו החמורים”.

כאמור, בעקבות הערר שהגיש עו”ד בלייכר החליטה המשטרה לפתוח את תיק החקירה מחדש.

עו”ד חיים בלייכר מחוננו ברך על החלטת המשטרה ואמר: “אנו נתקלים כל העת בטרור נסתר דהיינו ניצול כל הזדמנות של אסלאמיים לתקוף יהודים, להשפיל ולפצוע אותם. אנו דורשים מהמשטרה והפרקליטות מיצוי דין מלא עם אותם פורעים. אנו מצדנו נעשה את המאמץ כדי להביא לכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות