סקר: הבית היהודי המפלגה השנייה בגודלה; לפיד מתרסק

סקר של מכון מאגר מוחות ופרופסור איציק כץ עבור ערוץ 10 חושף: אם הבחירות היו מתקיימות היום, נפתלי בנט היה זוכה ל-16 מנדטים, בעוד נתניהו מקבל 26 מנדטים • שר האוצר יאיר לפיד מתרסק ל-8 מנדטים • עוד מרוויח מבחירות: אביגדור ליברמן היה מקבל 14 • מפלגת העבודה רק 13 • ש"ס - 10 מנדטים, ויהדות התורה רושמת ירידה ל-6
יוני גרין
כ' אלול התשע"ד / 15.09.2014 10:05

סקר מכון מאגר מוחות ופרופסור איציק כץ שנערך עבור ערוץ 10 מגלה הבוקר, כי לשני שחקנים פוליטיים יש את האינטרס הבולט ביותר ללכת לבחירות בעיתוי הנוכחי: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הכלכלה נפתלי בנט.

על פי תוצאות הסקר, שהתפרסמו הבוקר (שני) בתכנית של ‘אורלי וגיא’, אילו הבחירות היו מתקיימות היום. המרוויחה הגדולה תהיה מפלגת הבית היהודי, שתהפוך למפלגה השנייה בגודלה. נתניהו, שכיום עומד בראש מפלגה שסיעתה בכנסת היא בת 19 חברים בלבד, היה מקבל על פי הסקר, לו היו נערכות הבחירות היום, 26 מנדטים. , ירידה של חמישה מנדטים מהבחירות האחרונות, אז רצה המפלגה ברשימה משותפת עם ישראל ביתנו.

יו”ר הבית היהודי, נפתלי בנט, היה רושם גם הוא התחזקות בלתי מבוטלת, כאשר על פי הסקר, לו היו נערכות הבחירות היום, היתה מפלגתו מקבלת 16 מנדטים לעומת 12 כיום.

נתון נוסף שמתברר מהסקר הוא, כי הריצה בנפרד של כל אחת משתי המפלגות – הליכוד וישראל ביתנו – מניבה לכל אחת מהן מספר מנדטים גבוה יותר. שכן, מי שעוד צפוי להרוויח מבחירות הוא אביגדור ליברמן, שר החוץ. מפלגתו, ישראל ביתנו, מונה כיום 12 חברי כנסת ואילו על פי הסקר היא היתה מקבלת 14 מנדטים.

מפלגת העבודה רושמת על פי הסקר היחלשות לעומת מצבה היום ומקבלת 13 מנדטים.

מי שצריך לשקול היטב את צעדיו הוא יו”ר מפלגת יש עתיד, שר האוצר יאיר לפיד. על פי הסקר, במידה והבחירות היו מתקיימות היום מפלגתו של לפיד הייתה זוכה ל-8 מנדטים, ירידה של 11 מנדטים בהשוואה ל-2013.

 ש”ס, לפי הסקר, שומרת על כוחה עם 10 מנדטים, בעוד יהדות התורה שפונקה בכל הסקרים האחרונים, מקבלת רק 6 מנדים – ירידה של מנדט מהכנסת הנוכחית.

מי שמאכזב לפי הסקר הוא השר לשעבר משה כחלון שיזכה רק ל-7 מנדטים. גם מרצ, שפונקה  מאבדת מנדט ומקבלת רק חמשה מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות