סדקים בממשלה? • נתניהו: הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא ימיה

חודשיים עברו מאז השבעת הממשלה, וכבר משבר רודף משבר • נתניהו בטוח שהכל בשליטה ויריב לוין הוקלט: "זה נכון שיש בעיות, אבל תמיד יש. זה לא מפתיע. ראית את זה כבר במשא ומתן הקואליציוני"
אריה ריבקינד
ז' אדר התשפ"ג / 28.02.2023 20:08

ממשלת נתניהו השישית אישרה אמנם ביום שישי את תקציב המדינה לשנים 2024-2023 ואת התוכנית הכלכלית, אך נראה שלראש הממשלה יש עוד כמה בעיות לפתור. שכן, כמה משותפיו הקואליציוניים מגלים סימני אכזבה בפומבי – ואף נוקטים בצעדי התפטרות.

גורם בכיר בליכוד התייחס הערב (רביעי) למחלוקות שהתעוררו בקואליציה בימים האחרונים ואמר כי מדובר במחלוקות קטנות שייפתחו בקרוב. ”מדובר בפערים כספיים קטנים שיפתרו ביומיים הקרובים”, אמר הבכיר. ”כל הצדדים הבהירו שאין בכוונתם לפרק את ממשלת הימין”.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לקשיים הקואליציוניים וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: ”הקמנו ממשלת ימין חזקה והיא תמלא את ימיה”.

שר המשפטים יריב לוין, שהתארח אצל העיתונאי שאול אמסטרדמסקי ב’כאן חדשותק, הוקלט אומר: “זה נכון שיש בעיות, אבל תמיד יש. זה לא מפתיע. ראית את זה כבר במשא ומתן הקואליציוני”.

מוקדם יותר היום הודיע השר מאיר פרוש על התפטרותו מתפקיד האחראי על הילולת הרשב”י במירון, והוא אף שוקל התפטרות מן הממשלה.

סיעות עוצמה יהודית ויהדות התורה החרימו אתמול את דיון ’40 חתימות במליאת הכנסת. יהדות התורה החליטה על המהלך כמחאה על “אי כיבוד ההסכם הקואליציוני”, מאחר שחלק מהסעיפים התקציביים שסוכמו לא נכנסו לתקציב המדינה שאושר בממשלה. איתמר בן גביר החליט על צעד ההחרמה משום ש”ככה לא מתנהגים לשותפים בממשלה”.

גם יו”ר מפלגת נעם ח”כ אבי מעוז הודיע אתמול כי הוא מתפטר מתפקידו כסגן שר במשרד ראש הממשלה, וימשיך לכהן כחבר כנסת בקואליציה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות