פרקליט הקהילה המוכה לבן גביר: מה עלה בגורל החקירה? תתערב

יותר מ-9 חודשים חלפו מאז שמאות מחסידי גור תקפו באכזריות את קהילת 'פני מנחם' • למרות התיעודים והתלונות שהוגשו - אף תוקף לא נעצר • עו"ד איתן לירז, המייצג את הקהילה, שיגר היום מכתב לשר לביטחון לאומי: "לאור אוזלת ידה לכאורה של המשטרה, נדרשת מעורבותך האישית"
חיים טוויל ויוסף גרינבוים
ג' אדר התשפ"ג / 23.02.2023 22:28

האלימות של חסידי גור: יותר מתשעה חודשים חלפו מאז אותה שבת, במהלכה תקפו מאות מחסידי גור באלימות אכזרית עשרות חסידים מקהילת ‘פני מנחם’ – קהילתו של הגר”ש אלתר.

למרות שהתיעודים מזירות הקרב, חלקם ממצלמות אבטחה, היו קשים ומדממים, ומסע האלימות הותיר אחריו פצועים רבים ועל אף שקרוב ל-50 מאנשי הקהילה המתגוררים בירושלים, הגישו תלונה מסודרת עם שמות התוקפים, לאחר שזיהו אותם בתיעודים, ועשרות תלונות נוספות הוגשו בתחנות משטרה או באופן מקוון – עד כה לא בוצע אפילו מעצר אחד.

במכתב ששיגר היום (חמישי) עו”ד איתן לירז, המייצג את קהילת ‘פני מנחם’ אל השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, תחת הכותרת “חקירת הפוגרום ומעשי האלימות נגד חברי חסידות גור פני מנחם – בקשה להתערבותך הדחופה, לאור אוזלת ידה לכאורה של המשטרה” נאמר:

“הריני לפנות אליך במכתב זה, בשם מרשיי חברי קהילת גור פני מנחם, נוכח התחלפות השרים במשרדי הממשלה ובפרט במשרדך, והצורך בהתערבותך הדחופה כמתואר ברישת הבקשה.

“ביום 12.8.2022 הוגש על ידי הח”מ ערר הנושא כותרת ‘קהילת פני מנחם – ערר על סגירת תיקי חקירה’ ועותק ממנו נמסר לכלל יחידות המשטרה המטפלות וכן, למפכ”ל המשטרה ולשר לביטחון פנים דאז.

“משפניית הח”מ לא נענתה, ולאור דחיפותה, ביום 31.8.2022 שב ופנה הח”מ במכתב תזכורת למפכ”ל המשטרה. ביום 6.9.2022 השיבה לשכת המפכ”ל באמצעות עו”ד נועה חסיד אזולאי בתשובה קצרה כי ‘מכתב הח”מ התקבל והועבר למחוזות הרלוונטיים להמשך טיפול’.

הפרקליט מוסיף וכותב במכתב המתפרסם בחרדים 10: “למעלה מחמישה חודשים חלפו, ועד למועד כתיבת שורות אלה, טרם ידוע לח”מ אלו פעולות חקירה נעשו, אם בכלל, וכל שכן מה עלה בגורלם של עשרות תיקי חקירה המעלים חשדות כבדים וחמורים.

“חמור מכך, מאות פורעים ושולחיהם חברי חסידות גור והנהלתה הבכירה, לא נתנו ולא נותנים את הדין על הפוגרום חסר התקדים שביצעו למול אלפי בני אדם ברחובות הערים ובראשם בירושלים, והדבר לא יעלה על הדעת במדינה מתוקנת”.

עורך הדין מדגיש במכתבו כי “בתחנת לב הבירה ציון מתנהל תיק חקירה 246086/2022 המאחד תחתיו עשרות רבות של תלונות הנוגעות לפוגרום חסר תקדים שארע לפני למעלה מ-9 חודשים”.

הפרקליט מתאר במכתב בתמצית את שהתרחש באותה שבת בחודש אייר: “במסגרת הפוגרום, יצאו מאות ואלפי צעירי חסידי גור לפרוע בפורשים מחסידותם – חסידי גור פני מנחם – וזאת רק בשל שיוכם הדתי; הפוגרום נוהל כאירוע מתוזמן ומנוהל על ידי הנהלת חסידות גור וראשיה בכמה ערים מובילות ברחבי הארץ בו זמנית.

“במסגרת הפוגרום, הותקפו באלימות, חסידי קהילת פני מנחם בירושלים, בבני ברק, באשדוד ובבית שמש בהן פשטו חסידי גור על בית הכנסת של קהילת פני מנחם, ביצעו מעשי ונדליזם, והשחיתו את בתי הכנסת של הקהילה הפורשת, וחמור מכל הכו באופן ברוטאלי את כל מי שנקרה בדרכם מחסידי הקהילה, כך גם בבני ברק ובבית שמש הוכו חברי הקהילה, הושחתו ונפרצו בתים של בני הקהילה וזאת בעיצומה של השבת תוך חילולי שבת המוניים נוראיים ובתוך כך שמשטרת ישראל נאלצה להיכנס לפעולה נרחבת בכל רחבי הארץ להגנה על קהילת פני מנחם מפני תוקפיה”.

עו”ד איתן לירז דורש במכתבו: “לאור חומרתם הבלתי נתפסת של מעשי האלימות נשוא החקירה בעניין הנדון – והסרטונים הקשים שפורסמו מאירועים אלו – כמו גם הסכנה שלא חלפה וקיימת ועשויה לחזור על עצמה שוב, נדרשת מעורבותך האישית והדחופה”.

האם השר בן גביר, המצהיר כל העת על אכיפה שיוויונית, אכן יתערב במה שנראה ניסיון של המשטרה למסמס את החקירה?

העתקים מהמכתב נשלחו למפכ”ל המשטרה קובי שבתאי, היועצת המשפטית לממשלה עו”ד גלי בהרב-מאירה, מבקר המדינה מתניה אנגלמן, ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר המשפטים יריב לוין,  שר האוצר בצלאל סמוטריץ’, ח”כ אריה דרעי , השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש, וח”כ משה גפני.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע!!!
    24/02/2023 07:28
    רינה
  1. פשוט מזעזע!
    מקוה שהפניה תעזור והעניין יטופל.
    שבת שלום!

  2. בן גביר לא יריב עם גור זה יותר מסוכן מלריב עם החאמס
    24/02/2023 09:14
    חרדי
  3. תשכחו מזה הוא לא יפרק את הקואליציה תתמודדו עם האלימות
    גור הם החזקים וגם יצאו הצודקים.
    תורידו את הראש ותשתקו