מפגן שנאה: ‘הדמוקרטית’ הפילה את דוכן התפילין והשפריצה מים

שליח חב"ד הקים דוכן תפילין לצד ההפגנה של מתנגדי הרפורמה - ורבים, בהם בני נוער, ניצלו את ההזדמנות להניח תפילין • והייתה גם מפגינה ש'העיפה' בפראות את הדוכן • הרב יוסי פרידמן: "למזלנו הרב התפילין היו על אדם שבדיוק הניח אותן"
חרדים 10
כ"ג שבט התשפ"ג / 14.02.2023 13:44

אלפי מפגינים צעדו אתמול בשכונת ‘קריית הלאום’ וליד בנייני הממשלה והכנסת, במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

הרב יוסף פרידמן, שליח חב”ד בשכונת קרית הלאום ורובע מבוא העיר בירושלים, ניצל את ההזדמנות והציב דוכן להנחת תפילין, כדי לזכות כמה שיותר יהודים בהנחת תפילין.

למרות שרבים הניחו תפילין, התרחש גם אירוע אלים: אשה אנרכיסטית הגיחה לפתע, החלה לצעוק – ובפראות העיפה את הדוכן.

בשיחה עם אתר COL מספר הרב יוסי פרידמן: “באמת לא באתי להקניט או להביע עמדה, אלא רק לזכות יהודים להניח תפילין. חשבתי על ‘הקהל’, לחבר כמה שיותר יהודים למצוות. חשבתי אפילו להציע אות בספר התורה, אבל הסיטואציה הייתה סוערת מידי לכך. באתי בפשטות לגמרי. בית חב”ד שלנו ממש קרוב לצומת, במיקום מאוד אסטרטגי, בסמוך מאוד למשרד מבקר המדינה. משם למעשה התחילה ההפגנה”.

מי האיש שצולם מניח תפילין?

“הראשון שהניח, הגיע עטוף בדגל ישראל, שיער ארוך מתולתל בצבע סגול… הוא הגיע אלי מיוזמתו ורצה להניח תפילין. אגב, שמתי לב שהגיעו לא מעט בני נוער בני 15-17, נוער טוב שרצה פשוט להניח תפילין. מאוד ריגש אותי שיש לנוער ממש צימאון ליהדות.

“לגבי התמונה שהפיצו על אדם שמניח תפילין. הוא פשוט הגיע וביקש להניח. לא ידוע לי אם זאת הייתה הפעם הראשונה שלו או לא”.

ניסו למשוך אותך לשיחה על הרפורמה?

“כן, היו כאלה. עניתי שאין לנו שום נגיעה בעניין הזה ורק באנו לזכות במצווה.”

על הטחת הדוכן סיפר: “למזלי, התפילין היו אצל אדם שבדיוק הניח אותן. הגיעו אלי אנשים והתחילו להרגיע אותי, אמרו שהיא אשה אנרכיסטית והרוב כאן דמוקרטים ושהם מתביישים במה שאירע. היא חזרה כמה רגעים לאחר מכן עם בקבוק מים והחלה להשפריץ עלי מים. לא נרגעה”.

היו גם תגובות חיוביות?

“הרבה. הרבה צעירים הניחו והיו כאלו שהתרגשו מהיוזמה ובגלל זה הניחו תפילין. היו גם שניסו לקחת את זה למקומות של הזדהות עם המחאה, אבל אמרתי שרק באנו לזכות יהודים להניח תפילין. באופן כללי קיבלנו הרבה פירגון.

“היו גם רגעים מביכים: אדם שהיה דווקא חבוש כיפה, נשא דגל צבעוני, התייצב ליד הדוכן והשעין את דגלו… גם זה קרה שם. יוזמת התפילין משכה הרבה תשומת לב, לא מעט נעמדו לצלם את ה’אטרקציה’ הבלתי שגרתית בלב ההפגנה הסוערת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עובדות
    14/02/2023 15:56
    אהרל'ה ברנקו
  1. …הטינופת הזאת.שמפגינה על הד מו קר טיה..רק אתמול קיבלה שיחות עידוד מלפיד הטיפש.מגנץ החמור.מחולדאי המטורף אוכל הכלבים.מבוגי הטמבל.מחלוץ המושחת.ומליברמן איווט האיום צורר היהודים…הם הדריכו אותה..איך מתנהגים בדמוקרטיה..!!!! רוטמן ולוין המשיכו מהר מהר להעביר את הרפורמה כדי להעביר מהעולם את משנתו של הטרוריסט אהרון ברק וכל הגורים המטומטמים שלו…

  2. הוכחה שהסמולנים ברברים
    15/02/2023 01:36
    טוויטו
  3. רפורמה עד הסוף. לא נכנעים לסמולנים אספסוף צ’אכצ’אכים באמת קאניבאלים… צריך להכניס אלפים מהם לכלא

  4. ישר כח...
    15/02/2023 09:01
    שי
  5. גדול!!!