אסון מירון: אלו הבכירים שנתניהו מבקש לחקור בפני הוועדה

נתניהו מבקש מוועדת החקירה לאסון מירון לחקור את מנדלבליט, שי ניצן והמפכ"ל שבתאי - לצד רב הכותל והמקומות הקדושים
חרדים 10
כ"ב שבט התשפ"ג / 13.02.2023 20:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש מוועדת החקירה לאסון מירון לחקור את מנדלבליט, שי ניצן והמפכ”ל שבתאי. כך פורסם היום (שני) בכאן חדשות.

לפי הדיווח של משה שטיינמץ, נתניהו כבר ביקש לחקור בוועדה כמה בעלי תפקידים מדרגים זוטרים, בהם מהנדס הבטיחות, שני מנהלי בטיחות ושני אנשי חברות אבטחה שהיו אמונים על הסדרנים באירוע.

נתניהו מבקש לחקור גם את רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ’: “עדותו מתבקשת גם נוכח קשריו עם היועץ המשפטי מנדלבליט”.

את המפכ”ל שבתאי מבקש נתניהו לחקור “על התנהלותו סביב האסון, על מה התבסס בעדותו (אמר לפקודיו – “אם תהיה ועדת חקירה תבואו אליי”) ואיך קרה שלא ידע על החלטת המדינה שלא להפקיע את האתר”.

נתניהו, שקיבל מכתב אזהרה מהוועדה, זכאי לחקור עדים בשלב הבא של הדיונים שיחל ביום חמישי השבוע. על פי בקשת נתניהו, שהוגשה בידי פרקליטו עורך הדין יוסי כהן, מנדלבליט יתבקש “להסביר את נסיבות ההחלטה על ההסכמה לביטול ההפקעה” שתוכננה לשטח הר מירון.

משי ניצן יבקש “שיסביר מה הביא לשינוי בעמדת משרד המשפטים הנוגעת להפקעה, ומדוע הסכים להצעת בית המשפט העליון על אף שנגדה את עמדתם המקצועית של הפרקליטים שניהלו את ההליך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדרגים זוטרים, בהם מהנדס הבטיחות,
    15/02/2023 11:53
    צ'יפופו
  1. רק במדינת הבורים החוק והאחראי על החוק הם בבחינת דרגים זוטרים.
    עוד הוכחה שבורות ופרמיטיביות, הורגת.
    מי שגרם להרג 45 אנשים ועוד פצועים רבים (אם אני זוכר כ-150), הם הצמד חמד מהנדס ההילולה, שלא עשה עבודתו לפי דרישות החוק והעוזר שלו שמצא עבודה בקידום יחסי מכרזים, בניגוד לחוק אצל מהנדס שחיפש לעשות עושר.

    המהנדס הוא שאחראי היחיד לפי החוק.
    ראש ממשלה וכל בעלי התפקיד מטעם המדינה, לא מבינים בתחום.
    ועדת החקירה כושלת, מרמה את הציבור ומרוויחה כסף טוב.

    תמשיכו כך, בפעם הבאה, תקבלו 90 הרוגים.