גם ירושלים בסיכון • “לא ערוכה”: האזהרה המדאיגה של משה גפני

יו"ר ועדת הכספים הכריז בסיכום הדיון המיוחד על מוכנות ישראל למקרה של רעידות אדמה כי המדינה אינה ערוכה • מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית: "אם תהיה אצלנו רעידת אדמה כמו בטורקיה נראה מראות דומים" • ומתי התכנסה לאחרונה ועדת שרים לעניין רעידות אדמה?
אריה ריבקינד
כ"ב שבט התשפ"ג / 13.02.2023 13:36

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הכריז היום (שני) בסיכום הדיון המיוחד על המוכנות הכלכלית של מדינת ישראל למקרה של רעידות אדמה, כי ישראל אינה ערוכה לרעידת אדמה.

“לצערי הרב מדינת ישראל לא ערוכה לרעידת אדמה”, אמר גפני.

הוא הוסיף: “אני דורש תשובות בתוך שבוע ימים: מחברות הביטוח – האם הולכים לפרויקט פרסומי, שכל אדם ידע שכדאי לו לעשות ביטוח מבנה ודירה. ממשרד האוצר – כמה כסף יש בתקציב המדינה לנושא של רעידת אדמה, ואיפה הכסף הזה נמצא. ממשרד הפנים – למה אין ביטוח ברשויות המקומיות, האם זה כי משרד הפנים אינו משפה את הרשויות. ממשרד הבריאות – תוכנית של הארגונים שלדברי ‘איחוד הצלה’ לא נמצאים בתקצוב, כמה תקצוב יש להם ולמה הם לא בתרגולת והמערך של משרד הבריאות”.

אמיר יהב, מנהל ועדת ההיגוי הבין-משרדית להיערכות לרעידות אדמה, חשף הבוקר בישיבה מיוחדת בוועדת הפנים בראשות ח”כ יעקב אשר, שהוקדשה להיערכות המדינה לרעידות אדמה: “מיפוי שערכנו השבוע גילה שגם ירושלים בסיכון, גם אזורים בחיפה, בקריות, ובדרום הארץ”.

“אם תהיה אצלנו רעידת אדמה כמו שהתרחשה בטורקיה נראה מראות דומים”, הוסיף.

לדבריו, “מדינת ישראל נערכת להתמודדות עם רעידות אדמה ואנחנו במקום לא רע לעומת מדינות בעולם, אבל ההתקדמות היא מאוד איטית. אני מקווה שהמדינה תתעורר ותשקיע יותר בנושא הזה. ב-2015 נעשתה עבודה על ידי ועדת ההיגוי ואותרו ישובים שהקריטריונים שלהם אובייקטיבים ובסוף זוקקו 10 ישובים שנמצאים בסיכון במצב של רעידת אדמה.

“עשינו בשבוע האחרון עבודה נוספת ומדובר בהרבה יותר מ-10 ישובים שנמצאים בסיכון, וביניהם חיפה והקריות וגם אזורים אחרים בדרום ובירושלים, מעבר למה שהכרנו”.

במענה לשאלת יו”ר הוועדה ח”כ יעקב אשר, מתי התכנסה לאחרונה ועדת שרים לעניין רעידות אדמה – ענה יהב: “התכנסה בפעם האחרונה ב-2016”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות