נס במונסי: הקרח נשבר, ילד חרדי בן 9 נפל לתוך האגם הקפוא – וניצל

ילד חרדי בן 9 שיחק עם חבר בן גילו ליד משטח קפוא של אגם סוזן, הממוקם בלב אזור מגורים במונסי • לאחר שהכדור שלהם נפל לאגם, הם היו בטוחים שהקרח קפוא מספיק ורצו אחרי הכדור • אחד מהם נפל פנימה בעוד השני הצליח להיחלץ החוצה • זה נגמר בחילוץ דרמטי
נתן פרל
ט"ז שבט התשפ"ג / 07.02.2023 20:28

לילד חרדי בן 9 מהעיר מונסי יש מזל שהוא בחיים, לאחר שאתמול (שני), לאחר השעה 17:00 בערב, נפל דרך הקרח על תוך אגם מקומי.

הילד שיחק עם חבר בן גילו ליד משטח קפוא של אגם סוזן, הממוקם בלב אזור מגורים במונסי. לאחר שהכדור שלהם נפל לתוך האגם, הם היו בטוחים שהקרח קפוא מספיק ורצו אחרי הכדור. אולם, מאחר שכעת מזג האוויר עם טמפרטורות מעל הממוצע לעונה, הקרח על האגם לא היה מוצק מספיק – והוא נסדק ונשבר.

אחד מהם צנח לתוך המים הקפואים של האגם, בעוד השני הצליח להיחלץ ולהגיע בבטחה חזרה לחוף, מרחק של כ-30 מטר.

עובר אורח שראה את הילד נאבק להיחלץ מהמים השליך את הכדור למים, בתקווה שהילד יתפוס אותו ויוכל לצוף.

אשר וידר, נהג אוטובוס של ישיבת סאטמר שחלף במקום, עצר את אוטובוס בצד הדרך – וקפץ לאגם כדי לסייע בהצלת הילד הרועד.   

וידר סיפר לאתר המודיע באנגלית על רגעי הדרמה: “הילד היה בערך 15-30 מטר מהחוף. כשהתקרבתי, שמתי לב שהקרח הולך ומתדלדל. לבסוף פשוט צללתי למים”.

וידר תפס את הילד, אך נאבק למצוא דריסת רגל בקרקעית האגם הבוצית. “ניסיתי לבדוק את הקרח סביבי, אם אני יכול לקפוץ עליו, אבל בכל מקום שבדקתי, הוא התפרק. התחלתי לפלס את דרכי החוצה. פחדתי שהילד ייפול לי מהידיים, אז אמרתי לו לאחוז בז’קט שלי”.

בינתיים, מתנדבים מארגון ‘הצלה ו’חברים’ וכוחות כיבוי אש הגיעו במהירות למקום. הם קפצו למים, תוך שימוש בסולם וחבלים, כדי למשוך את וידר ואת הילד למקום מבטחים.

הילד חולץ בשלום מהמים והועבר על ידי הצלה למרכז הרפואי ווסטצ’סטר.

ואיך מרגיש נהג האוטובוס שהפך לגיבור לאחר שהציל חיים?

“זו הרגשה טובה”, צוחק וידר. “אבל קצת קר”.

רכז ‘חברים’ יוסי מרגרטן העריך כי המתנדב הראשון של הארגון הגיע לאגם תוך 60 עד 90 שניות. “הוא תפס את הסולם שלו ופרש אותו על הקרח, הלך על השלבים כדי שלא להפעיל כל כך לחץ על הקרח”, סיפר מרגרטן ל-VIN News. “כבר אז, הקרח נסדק והוא הגיע בסופו של דבר למים, שגובהם היה בין ארבעה לחמישה מטרים”.

“זו הרגשה טובה להציל ילד”, אמר מרגרטן, שעוד זכר כיצד בילדותו שיחקו על הקרח של אגם סוזן בחורפים קרים יותר. “אמהות צריכות לספר לילדים שלהן שהאגם הוא לא מקום לשחק בו, כי החורף הזה פשוט לא היה קר מספיק כדי שיהיה בטוח לצאת לקרח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות