נתניהו: מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול מיידית נגד מי שמאיים ברצח

ראש הממשלה הגיב לפני ההמראה מפריז לישראל - על דבריו אל"מ במיל' זאב רז: "נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא - כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח"
אריה ריבקינד
י"ד שבט התשפ"ג / 05.02.2023 01:31

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הלילה (ראשון), לפני המראתו ארצה מפריז, נגד גל ההסתה חסר התקדים של השמאל.

חולדאי: אם ייגמרו המילים – יתחילו מעשים • רגב: השתגעו לגמרי

קצין בכיר במיל’ נגד נתניהו: “אם יקדם דיקטטורה – הוא בן מוות”

בר: עלייה בקריאות לאלימות נגד נתניהו • הפרקליטות: נעמיד לדין

“בשבועות האחרונים אנחנו עדים לגל גובר של הסתה, מידי יום נחצים גבולות”, אמר נתניהו. “נדמה היה שכל הגבולות נחצו באיומים על נבחרים ציבור ועליי, אבל מסתבר שלא – כי היום שמענו וחזינו באיום לרצח. איום מפורש לרצח של ראש ממשלה בישראל.

“אני יודע שיש ויכוח מה מסכן את הדמוקרטיה, אבל זה לא דבר שנתון לוויכוח – זו סכנה אמתית לדמוקרטיה”.

נתניהו הוסיף: “אני מצפה מגורמי אכיפת החוק וגורמי הביטחון, שדיברו באופן ברור וחד בזמן הממשלה הקודמת על תופעות פחותות בהרבה בחומרתן, שייצאו לפחות באותה חומרה ובאותה בהירות נגד התופעה המחרידה הזאת.

“אני מצפה מגורמי אכיפת החוק לפעול באופן מיידי נגד מי שמסית או מאיים ברצח, ואני גם מצפה מראשי האופוזיציה לדבר גם הם באותה תקיפות ובאותה עוצמה שדיברתי אני.

“אנחנו נתונים בזמנים לא פשוטים ואנחנו צריכים לעשות את מה שנידרש מאיתנו כמנהיגי ציבור אחרים. אסור לשתוק סביב העניין הזה”.

כפי שדווח בחרדים 10, אלוף-משנה במילואים זאב רז יצא ביום שישי בקריאת הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

“מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת”, כתב רז בפייסבוק, תוך שהוא מתייחס לעו”ד דוד חודק שאמר “לא אהסס להשתמש באש חיה אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה”.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

רז כתב: “אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף”.

הוא הוסיף: “דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא”.

לאחר הסערה שפרצה בעקבות הפרסום של הפוסט, כתב רז: “הפוסט שהעליתי עם המילים דין רודף היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. איני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים”.

בעקבות פרסום הפוסט, המשטרה פתחה הערב בחקירה בחשד להסתה ואיומים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הסית בהפגנה ברחוב קפלן – ואמר: “אני רוצה להזהיר – ככל שתקצינו אתם עלולים לגרום לתגובות נגד קיצוניות, שמסכנות את היחד שבנינו כולנו בעמל רב”.

חולדאי המשיך לאיים: “זו ההזדמנות להגיע להסכמות רחבות, ואם יגמרו המילים – יתחילו המעשים. לא נעצור בכיכרות, לא נהיה אדישים, לא נגיב בהשלמה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות