קצין בכיר במיל’ נגד נתניהו: “אם יקדם דיקטטורה – הוא בן מוות”

אל"מ (במיל') זאב רז, לשעבר טייס קרב, קורא לרצח על בסיס 'דין רודף': "אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות" • הליכוד: "ההסתה שוברת שיאי טירוף" • סמוטריץ': "ירדתם מהפסים" • ראש השב"כ: עלייה בהיקף ההסתה ברשתות החברתיות
חיים טוויל
י"ג שבט התשפ"ג / 04.02.2023 20:15

ההסתה שוברת שיאים: אלוף-משנה במילואים זאב רז יצא אתמול בקריאת הסתה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

“מפליאה אותי מתינות הניסוח של חודק. רק התגוננות בנשק? פאסיבית? כוסות רוח למת” כתב בפייסבוק, תוך שהוא מתייחס לעו”ד דוד חודק שאמר “לא אהסס להשתמש באש חיה אם יכריחו אותי לחיות בדיקטטורה”.

רז כתב: “אם יקום ראש ממשלה ויטול לעצמו סמכויות דיקטטוריות, ראש הממשלה הזה הוא בן מוות, פשוט כך, יחד עם שריו ועושי דברו. גם לנו צריך להיות דין רודף”.

הוא הוסיף: “דין הרודף שלי אומר: אם על ארצי השתלט אדם, זר או ישראלי, ומנהיג אותה באופן לא דמוקרטי, חובה להרוג אותו. לא מנומס, מעורר חלחלה, אבל הברירה היא הרבה מתים חפים מפשע, ומוטב להרוג קודם את הפושעים. מכין גילוי-דעת מפורט בנושא”.

לאחר הסערה שפרצה בעקבות הפרסום של הפוסט, כתב רז: “הפוסט שהעליתי עם המילים דין רודף היה ציטטה של אדם שחזר בו, ומחקתי אותו. איני מזדהה עם פוסט זה ועם רוח הדברים”.

בשיחה עם חדשות 12, הבהיר שוב רז: “לא אני כתבתי. זו ציטטה של מישהו אחר. שיתפתי פוסט והורדתי אותו לאחר שהוא חזר בו, בצדק”

בעקבות פרסום הפוסט, המשטרה פתחה הערב בחקירה בחשד להסתה ואיומים. התיק ייחקר ביחידת הסייבר בלהב 433.

תנועת הליכוד הגיבה: “ההסתה נגד ראש הממשלה נתניהו שוברת שיאים של טירוף. אנחנו מזועזעים מקריאתו של זאב רז לרצוח את ראש הממשלה נתניהו ואת שרי הממשלה. שב״כ והמשטרה חייבים לפעול מייד כדי לעצור אותו ואת יתר המסיתים נגד ראש הממשלה נתניהו.”

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ’: “ירדתם מהפסים. זה מתחיל כשיו”ר האופוזיציה לפיד בחוסר אחריות מעודד משיכת השקעות מישראל לסינגפור ומנסה לפגוע בכלכלה הישראלית, ממשיך כשעו”ד חודק מסית לשימוש באש חיה, ועכשיו זאב רז שקורא בגלוי לרצח ראש הממשלה והשרים. חברי באופוזיציה, גלו אחריות ותעצרו עכשיו!”

שרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן: “שלום לאל”מ במיל זאב רז שהודיע הערב שחובה לרצוח אותי (לצד נתניהו ושאר השרים). הקריאה שלך להפוך את 2 הילדים שלי ליתומים ואת שני ההורים שלי לשכולים התנוססה יממה שלמה לפני שהסרת אותה. קח את הפנסיה התקציבית שהאנשים שאתה שונא מממנים לך ועוף מהארץ הזאת. אתה נטע זר, חולני ומסוכן”.

יו”ר האופוזיציה יאיר לפיד גינה את דבריו של רז: “מגנה בכל תוקף כל הסתה ואת הקריאה לדין רודף על נתניהו. המאבק הזה הוא על נשמתה של המדינה.

“כל הסתה ואלימות רק פוגעת במלחמה להצלת המדינה. אני קורא לכל אוהבי המדינה תפגינו, תמחו, צאו לרחובות, אבל שמרו על החוק, אל תובילו לאלימות”.

המשטרה פרסמה הודעה שבה נכתב: “בשל עליית מדרגה משמעותית בהתבטאויות חמורות להסתה , פגיעה ואיומים נגד אישי ציבור החליטו מפכ״ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי וראש אח״מ ניצב יגאל בן שלום כי כל פרסום מהסוג הזה ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת יטופל חקירתית על ידי משטרת ישראל”.

עוד נכתב: “משטרת ישראל תנהג באפס סובלנות לפרסומים מסיתים מכל סוג וכל מי שייפרסם או יתבטא בצורה המאיימת ומסיתה לפגיעה באישי ציבור ייחקר תחת אזהרה ואם יתברר כי עבר עבירה פלילית יוגש נגדו כתב אישום. מפכ״ל המשטרה וראש אח״מ רואים בחומרה רבה כל התבטאות המסיתה לאלימות פגיעה ואיום על אישי ציבור”.

ראש השב”כ, רונן בר, שוחח הערב עם מפכ”ל המשטרה. בשיחה ציין בר: “בימים האחרונים מזוהה עלייה בהיקף וחומרת התבטאויות פומביות, בדגש על הרשתות החברתיות, אשר יש בהן קריאה לפגיעה פיזית ולפעילות אלימה כנגד ראש הממשלה ונבחרי ציבור נוספים”.

בהודעת השב”כ נכתב: “סוכם כי תנקט מדיניות של אפס סובלנות של מערכת אכיפת החוק כלפי מי שיסית לאלימות או יקרא לפגיעה באישי ונבחרי ציבור וכן כלפי מי שיקרא לפגיעה במפגינים. זכות ההפגנה והמחאה הינה זכות חוקית וחשובה במדינה דמוקרטית, ובצידה נכון להבהיר כי קריאות לפגיעה ולאלימות הן מחוץ לשיח הלגיטימי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות