השר בן גביר בגדרה: “זה במשמרת שלי, מחויב להחזיר את הביטחון”

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לגדרה בעקבות אירוע מחריד שאירע לאישה הלילה • גם נתניהו הביע זעזוע • בן גביר: "אנשים מרגישים לא בטוחים ואני נלחם על זה 24/7 כדי שיהיה כאן שינוי"
חיים טוויל
י"ב שבט התשפ"ג / 03.02.2023 16:54

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע אחר הצהריים (שישי) לגדרה בעקבות אירוע מחריד שאירע בעיר הלילה.

בן גביר הגיע לשמוע את תושבי המקום ושוחח איתם על תחושת הביטחון הכללית. תושבות האיזור אמרו כי הן מפחדות לצאת מהבית, וסיפרו לשר כי בעיר גדרה מתגוררים 35,000 תושבים, אך יש בה עשרה שוטרים בלבד.

השר הבטיח לתושבים כי הוא מחויב לביטחון של האזרחים: “זה במשמרת שלי, ואני מתחייב לעשות הכל כדי להחזיר לכאן את הביטחון”.

השר בן גביר הוסיף: “האירוע הזה הוא אירוע נורא ואיום ואני מקווה שתוך זמן קצר ימצאו את בן העוולה שעשה את זה. אני באתי לכאן גם כדי לדבר באופן כללי על תחושת הביטחון. אנשים כאן, ולא רק כאן, גם בכפ”ס ובראשון ובנצרת, מרגישים לא בטוחים. צריך לעשות שינוי מאוד רציני, על זה אני עובד, על זה אני נלחם 24/7, כדי שיהיה משמר לאומי, כדי שיהיה כח וכדי שנוכל שיהיו לנו את הכלים להחזיר את הביטחון”.

לדבריו, “מבחינתי זה גם מנהיגות, להגיע לכאן, להסתכל לתושבים בעיניים ולומר להם: אתם זכאים לביטחון. יש לנו שוטרים נפלאים שעושים עבודה מאוד מאוד קשה, אבל מצד שני, חסרים תקציבים, חסרים תקנים, חסרים אנשים והתפקיד שלי זה לספק להם את זה”.

מפכ״ל המשטרה יעקב שבתאי הורה למפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון להפנות כח אדם חקירתי משמעותי ואת כל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל כדי להביא בהקדם למעצרו של החשוד.

מפכ״ל המשטרה מקבל מאז הלילה עדכונים שוטפים על עבודת חוקרי המשטרה בחקירה.

המפכ״ל: ״משטרת ישראל תהפוך כל אבן ולא תחסוך באמצעים וכח אדם כדי להביא למעצר החשוד ומיצוי החקירה כמה שיותר מהר. אני מעודכן בפרטים ובעבודת החוקרים שכבר הוכיחו בעבר לא אחת את מקצועיותם בחקירות מורכבות ומתחייב כי משטרת ישראל תביא את החשוד לדין״.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בביקור בפריז אמר: “רעייתי שרה ואני מזועזעים מאירוע האונס המחריד שהתרחש הלילה בגדרה. עודכנתי שמפקד מחוז מרכז במשטרה קיים הערכת מצב מיוחדת ובהתאם הטיל את מלאכת החקירה על היחידה המרכזית במחוז. מצפה למיצוי מלא של חומרת הדין”.

אחת השכנות העידה: “ראינו במצלמות בחור עם קפוצ’ון ומסכה שחורה על הפנים מקיש על לוח הקודים. הוא לא הצליח לפתוח את הדלת אז טיפס על פרגולה, עלה דרכה לקומה הראשונה והמשיך לטפס אל הקומה השנייה – שם כנראה החלון היה פתוח. האמא שמעה רעש והתעוררה וניסתה להתעמת איתו, אבל הוא השתלט עליה. שלושת הילדים שלה התעוררו גם, והיא אמרה לו שלא יעשה להם כלום ואפילו הציעה לו שייקח 2,000 שקל – ואז הוא עשה לה את מה שעשה תחת איומי סכין. היא כל הזמן פחדה על הילדים, שלא יפגע בהם”.

השכנה ציינה כי הקורבן סיפרה שלחשוד היה מבטא ערבי. “אחרי שהוא סיים היא סיפרה שהוא שתה בירה שהייתה לה בבית. כמעט שעה הוא היה בבית שלה”. אחרי שהחשוד נמלט, האמא רצה לשכנים ממול וצעקה – ואז הם הזמינו משטרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות