המנהל הכריז שלא יציית להנחיית השר – ושרי רוט תקפה: “לא חינוכי”

מנהל 'גימנסיה הרצליה', ד"ר זאב דגני, הכריז ב'איזור בחירה' בהגשת רביב דרוקר, על הוראת השר יואב קיש: "אני לא אקיים את ההמלצה הזו בשום אופן" • הפרשנית שרי רוט, חברת הפאנל: "לא אוהבת שמנהל בית ספר אומר - אל תצייתו לחוק. מחר תלמידיו לא יצייתו לחוק אחר"
חרדים 10
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 15:08

רביב דרוקר: ד”ר דגני, אתה תציית להנחיה החדשה של שר החינוך יואב קיש לדווח על כל פוליטיקאי שנכנס בשערי ‘גימנסיה הרצליה’?

מנהל ‘גימנסיה הרצליה’ בתל אביב, ד”ר זאב דגני: ממש לא, ואני אסביר לך למה. בחוק החינוך הממלכתי בתשי”ג, יש סעיף של מטרות החינוך, והשר כפוף גם למטרות החינוך. היום פתאום אני מבין איזה מזל ששרים מתחלפים בקצב כל כך מהיר, אבל יש חוקים שהם שרירים וקיימים ואני מקווה שהשר ושליחיו וכל פקידיו יבינו שהם כפופים לחוק הזה ולא להיפך.

אגב, בבית הספר יש מורים שתפיסותיהם כאלו ואחרות, אפילו יש מורה שמתגאה בזה שהוא תומך בבן גביר, ומבחינתי זה בסדר גמור. אז אני לא אקיים את ההמלצה הזו בשום אופן. זו המלצה נבובה, אין בה שום ערך אמיתי.

רביב דרוקר: משרד החינוך אגב נזף בך פעם על משהו? נניח על הכנסת ‘שוברים שתיקה’ או מה שזה לא יהיה?

ד”ר דגני: לא, אף פעם לא קיבלתי נזיפה ממשרד החינוך על שום הזמנה של איש ציבור, או פוליטיקאי מזרם כזה או אחר. אני מקווה שהם יבינו שהם עצמם עוברים על החוק בזה שהם פונים אלינו בדרישה לא לאפשר להשמיע עמדות ולהזמין אישי ציבור ופוליטיקאים לבית הספר. וכן, התבונה תנצח, וגם הדמוקרטיה, אני מקווה.

שרי רוט: אני לא אוהבת את זה שמנהל בית ספר או מוסד חינוכי אומר לתלמידיו, או אפילו פה בשידור, אל תצייתו לחוק. בתקופת הקורונה זה היה מנהלי מוסדות חרדים שחשבו שהם אמרו ‘אל תצייתו לחוק’.

קרא: אלא אם כן ההנחייה לא חוקית.

שרי: בואו, לא יודעת, הוא לא משפטן, הוא לא בג”ץ, אפילו הרפורמה עוד לא עברה. אז קיש הביא רעיון, זה עוד לא נהיה, זה יעבור את היעוץ המשפטי במשרד החינוך הרי.

דרוקר: הוא אמר את זה קצת אחרת, אבל אני מסכים איתך שיכול להיות שזו קצת התחכמות.

שרי: התלמידים רואים את התוכנית הזו, יושבים ואומרים: אהה, הוא לא שומע לזה? אנחנו מחר לא נציית לחוק אחר. של סמים או לא יודעת מה. לא חינוכי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות