‘מנסה להלך אימים על רה”מ’: הקואליציה במתקפה על היועמ”שית

בכירי הקואליציה תוקפים את בהרב-מיארה בעקבות האיסור על ראש הממשלה לעסוק ברפורמה • יריב לוין: 'לנתניהו אסור לדבר על הרפורמה ולך ולצוותך מותר לפעול לסכל הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיכם?' • בן גביר: ''היועמ"שית מנסה להלך אימים על נתניהו ועל הממשלה. לא נתקפל!"
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 12:03

שר המשפטים, יריב לוין, תהה היום (חמישי) מדוע היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה לא פרסמה הודעת גינוי לדברים החמורים שאמר עו”ד דוד חודק בכנס לשכת עורכי הדין באילת – ותקף את ההנחיה ששיגרה הבוקר לראש הממשלה, שלא להתערב ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית.

“אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין”, אמר שר המשפטים. “אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו”.

לוין תקף: “מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם”.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף: “היועמ”שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר”.

יו”ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ, הצטרף למתקפה על היועצת המשפטית: “המכתב של היועמ״שית הוא אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה לישראל אל מול העריצות המשפטית”.

כפי שדווח בחרדים 10, היועצת המשפטית לממשלה פנתה היום לראש הממשלה והורתה לו, כי עליו  להימנע ממעורבות ביוזמות הנוגעות למערכת המשפט במסגרת הרפורמה המשפטית, בשל ניגוד העניינים בו הוא נמצא על רקע משפטו.

בהרב-מיארה ציינה, כי מניעות זו חלה גם על מתן הנחייה ישירה או עקיפה באמצעות גורמים אחרים בכל הנוגע לקידום היוזמות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות