ראשי הקואליציה עונים ליועמ”שית: “אין קשר למשפט נתניהו”

ראשי הקואליציה פרסמו הצהרה מיוחדת, בעקבות מכתבה של היועמ"שית לראש הממשלה: "דוחים על הסף את ניסיונות ההשתקה שלה, בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות" • מאשימים: "אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי"
אריה ריבקינד
י"א שבט התשפ"ג / 02.02.2023 15:25

ראשי מפלגות הקואליציה תקפו היום (חמישי) את היועמ”שית גלי בהרב מיארה בהצהרה מיוחדת שפרסמו, בה הם דוחים את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה שבו היא אוסרת על ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את הרפורמה במערכת המשפט או לעסוק בה.

”אנחנו דוחים על הסף את מכתבה של היועצת המשפטית לממשלה”, נאמר בהצהרה. “פנייתה היא ניסיון השתקה בניגוד מוחלט למנדט החד-משמעי שקיבלנו מאזרחי ישראל בבחירות.

הם הוסיפו: ”אין שום קשר בין הרפורמה המשפטית של יריב לוין, שתכליתה החזרת הדמוקרטיה לישראל, לבין ענייניו של ראש הממשלה”.

עוד נכתב בהצהרה: ”אלה שפועלים בניגוד עניינים הם דווקא אנשי הייעוץ המשפטי. ביד אחת הם נלחמים בפומבי ובכנסת ברפורמה המשפטית שתשפיע על מעמדם, וביד השנייה הם מנצלים את תפקידם כדי לסכל אותה”.

הצהרת  ראשי הקואליציה מגיעה לאחר שהיועמ”שית בהרב מיארה הורתה לנתניהו: “עליך להימנע ממעורבות בקידום המהפכה המשפטית”.

היועמ”שית הבהירה כי על נתניהו להימנע מהתערבות בקידום המהפכה המשפטית, בשל “חשש סביר לניגוד עניינים על רקע ענייניו האישיים הנוגעים למשפט שבו הוא נאשם”. היא הדגישה: “חובת ההימנעות חלה על פעולה או הנחיה במישרין או בעקיפין, באמצעות אחרים – ובכלל זאת גם על מעורבות גורמים המכהנים במשרות אמון בלשכת ראש הממשלה”.

גורמים בליכוד כינו את מכתב היועמ”שית “החלטה חצופה”.

השר לוין תקף את היועמ”שית ישירות: “עסוקה בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו. מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם”.

גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף: “היועמ”שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר”.

יו”ר הקואליציה, חבר הכנסת אופיר כץ, הצטרף למתקפה על היועצת המשפטית: “המכתב של היועמ״שית הוא אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. ראש הממשלה נתניהו הלך לבחירות גם על הנושא המשפטי, קיבלנו מנדט ברור מהציבור לבצע את הרפורמה. אם נלך לפי רוח דבריה, אז כל היועמ”שים והשופטים בניגוד עניינים. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה לישראל אל מול העריצות המשפטית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות