נעצרו ‘על חם’: חשד לסחיטה ואיומים של תושב מודיעין עילית

שני צעירים, תושבי העיר עכו, דרשו מתושב העיר מודיעין עלית 10,000 שקלים - תמורת אי פרסום פרטיו על רקע מידע אישי מביך, והורו לו לשלוח את כספי הסחיטה במונית • המשטרה ביצעה לשניים תרגיל וכך חשפה את זהותם ועצרה אותם • מעצרם הוארך בבית משפט בארבעה ימים
חיים טוויל
ז' שבט התשפ"ג / 29.01.2023 14:37

תרגיל עוקץ: במהלך סוף השבוע הגיש צעיר בן 23, תושב העיר מודיעין עלית, תלונה בתחנת המשטרה המקומית – על סחיטה ואיומים כלפיו.

לרשום את הילדים למוסדות חינוך בי-ם? כנסו: טופס הרשמה דיגיטלי

לטענתו, רצה לקיים קשר כלשהו עם צעירה דרך האינטרנט, ולאחר שמסר את פרטיו ואת כל מה שביקשה אותה בחורה, כולל צילום ותעודת זהות – נמחקה השיחה ביניהם, ומאז החל לקבל איומים.

החשודים – תושבי העיר עכו – שיצרו קשר עם תושב העיר החרדית, דרשו ממנו 10,000 שקלים, תמורת אי פרסום פרטיו על רקע המידע האישי המביך שבידיהם.

לחרדים 10 נודע, כי איש עסקים תושב העיר, שנחשף לפרשת הסחיטה, הביא למשטרה 10,000 שקלים, לצורך הצגתם בשיחת וידאו שהסוחטים ביקשו לקיים.

לאחר מכן החשודים הורו לצעיר החרדי לשלוח את כספי הסחיטה במונית – היישר אליהם.

בשלב זה השוטרים לקחו פיקוד וכאשר נהג המונית הגיע לאסוף את הכסף מהנסחט החרדי, השוטרים התלוו אל נהג המונית. באמצע הדרך, נכנס החלף אחד השוטרים את הנהג – ונהג במונית עם הכסף.

וכך, בפעילות סמויה של בלשי מודיעין עילית, נתפסו שני החשודים “על חם”, בזמן העברת הכסף לידיהם – ונעצרו לחקירה.

לפי דיווח של אבי כהן ב’ישראל היום’, בחקירתו של אחד החשודים, הוא קשר עצמו לטלפון הנייד שעמו שוחח עם נהג המונית ועמו הוא הזמין את סכום הכסף, והנחה איך להגיע אליו. לאחר מכן, העדיף לשמור על זכות השתיקה.

החשוד השני, בן 19, הכחיש כל קשר למקרה וטען כי היה במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון.

בסוף השבוע הובאו שני החשודים לבית המשפט להארכת מעצר, שם הוארך מעצרם בארבעה ימים,

השופט ציין, כי העבירות המיוחסות לחשודים מקימות מסוכנות מובהקת ועילת שיבוש מובנית. “ניכר כי משטרת ישראל ביצעה תרגיל חקירה במהירות וביעילות, אשר הניב תוצאות שקושרות את החשודים במישרין לעבירות המיוחסות להם. לעת הנוכחית, אין מקום להבחין בין החשודים, למרות שוני מסוים בממצאים הראייתיים בנוגע לכל אחד מהם”, נכתב בהחלטת השופט.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות