מקורבי נתניהו: סיכם עם דרעי שעד יום ראשון יו”ר ש”ס יקבל החלטה

כיצד צפוי נתניהו לפעול לאחר פסילתו של דרעי בבג"ץ? לפי מקורבי ראש הממשלה, "נתניהו לא לוחץ על דרעי, הכל יהיה בהבנה" • על פי החוק, ראש הממשלה צריך להודיע קודם לממשלה על כוונתו להעביר שר מכהונתו - ורק אז לשגר לו מכתב פיטורין
אריה ריבקינד
כ"ו טבת התשפ"ג / 19.01.2023 14:12

כיצד יפעל נתניהו לאחר פסילת דרעי בבג”ץ? לפי מקורבי ראש הממשלה, נתניהו סיכם עם אריה דרעי כי עד יום ראשון יו”ר ש”ס יחשוב, ישקול את המצב ואת האפשרויות ויקבל החלטה.

לפי דיווח של אנה ברסקי ב’מעריב’, הגורמים מספרים, כי  “נתניהו לא לוחץ על דרעי, הכל יהיה בהבנה”.

לפי מוטי קסטל בערוץ 14, גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי נתניהו ידון בפיטוריו של דרעי ביום ראשון הקרוב בישיבת הממשלה.

על פי החוק, ראש הממשלה צריך להודיע קודם לממשלה על כוונתו להעביר שר מכהונתו – ורק אז לשגר לו מכתב פיטורין.

כהונת השר נפסקת 48 שעות מאז נמסר המכתב לידיו.

דרעי מצידו נחוש להמשיך בעשייה, גם אם זה יהיה ללא תואר שר.

דרעי אמר אמש לחברי הכנסת של המפלגה בתום כינוס תמיכה בביתו כי הוא ימשיך להוביל את המפלגה. “כששמעתי היום את החלטת בג״ץ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה”.

הוא הוסיף: “אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו. לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחוייבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו.

“אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה. יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'”.

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה כתבה כבר אתמול מכתב לנתניהו ובו דרשה כי יפטר את יו”ר ש”ס.

“על פי פסק הדין שניתן היום בהליך שבנדון, חה”כ דרעי אינו יכול להמשיך לכהן כשר בממשלת ישראל. אשר על כן, ועל פי סמכותך הקבועה בסעיף 22(ב) לחוק יסוד: הממשלה, עליך לפעול בהתאם לפסק הדין ולהעביר אותו מתפקידיו בממשלה. נוכח המגבלות בדין שחלות בעניינך, יש למנות גורם אחר לכהן בתפקידי שר הבריאות ושר הפנים”.

נתניהו חייב למנות שרים אחרים לתיקי הבריאות והפנים בשל העובדה שהוא עצמו אינו יכול לכהן כשר, בגלל ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות