חקיקה שתאפשר כהונת שר או הסרת המכשול של רה”מ החליפי

גורמים בייעוץ המשפטי של הכנסת אומרים, כי הדרך היחידה למנות את יו"ר ש"ס לתפקיד ראש הממשלה החליפי - הפלת הממשלה הנוכחית • נתניהו סבור שזהו הפתרון המועדף פחות • יו"ר ש"ס לא מעוניין לכהן כיו"ר הכנסת • נבדקת חקיקה שתאפשר בדרך כלשהי את כהונתו כשר
חרדים 10
כ"ו טבת התשפ"ג / 19.01.2023 10:06

לאחר פסילתו בבג”ץ: גורמים בייעוץ המשפטי של הכנסת אומרים, כי הדרך היחידה למנות את אריה דרעי לראש הממשלה החליפי לאחר פסילתו בבג”ץ היא להפיל את הממשלה הנוכחית ולהקים ממשלה חדשה. כך דווח ברשת ב’.

זאת משום שהממשלה הנוכחית אינה ממשלת חילופים, ולכן רק הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית בממשלה תאפשר הקמה של ממשלה חדשה – על בסיס חוק ממשלת החילופים.

הדבר צפוי לשנות את התוכנית של הליכוד, שהודיע לפני כמה שבועות כי בכוונתו לבטל את חוק ממשלת החילופים משום שהוא “מונע יציבות ממשלתית”.

בינתיים, נתניהו צפוי לכבד את פסיקת בג”ץ ולפטר את השר דרעי – בתיאום מראש עמו.

בסביבת דרעי אומרים כי הוא צפוי לגלות הבנה לכך, ושהפיטורים צפויים להתרחש רק אחרי שהשניים יסכמו על צעדי ההמשך כדי להשיב את דרעי לשולחן הממשלה.

לפי דיווח של הפרשן עמית סגל, בהתייעצויות של דרעי, נתניהו והמשפטנים עולה התמונה הבאה: יו”ר ש”ס אינו מעוניין לכהן כיו״ר הכנסת. עם זאת, נבדקת חקיקה שתאפשר בדרך כלשהי את כהונתו כשר.

לפי סגל, דרעי היה מעוניין ללכת במסלול ראש הממשלה החליפי, אך נתניהו סבור שזהו הפתרון המועדף פחות.

אמש דווח סגל כי נשקל מינוי דרעי לתפקיד יושב ראש הכנסת במקום היו”ר המכהן אמיר אוחנה, מאחר שהתפקיד מאפשר לדרעי לכהן במסגרת הרשעתו הפלילית כחבר כנסת.

אם דרעי היה בוחר במהלך זה, יו”ר הכנסת אוחנה היה צפוי לעבור לתפקיד אחר בממשלה.

דרעי עצמו התייחס לפסיקת בג”ץ נגדו ואמר לחברי הכנסת של המפלגה בתום כינוס תמיכה בביתו כי הוא ימשיך להוביל את המפלגה.

כששמעתי היום את החלטת בג״ץ, לא שהיא היתה בלתי צפויה, היתה לי שמחה. אין שמחה כהתרת הספיקות. טוב שהם אמרו את דברם וטוב שזה נגמר בצורה כזו של 10 מול 1. ישפוט העם ויראה.

“אני לא אכנס עכשיו לגוף הנושא, עוד יהיה לי זמן להתבטא. רק רציתי שהחברים ידעו דבר אחד: בשבוע שעבר ליווינו את זקן חברי מועצת חכמי התורה מרן הרב בעדני זצוק״ל, והיה לי קשה מאד לדבר בהלוויה, ואני חוזר על מה שאמרתי והבטחתי שם בפני רבבות עם ישראל: אנחנו נמשיך ביתר שאת וביתר עוז את המהפכה שהם התחילו. לא משנה באיזה צורה נעשה זאת, אנחנו מחוייבים לשלושת המנהיגים שלנו שנפטרו להמשיך את הדרך עליה הם מסרו את נפשם, למען כלל הציבור שלנו.

“אין לנו את הלוקסוס לחשוב מחשבות אישיות. זו השליחות שלנו ונעשה אותה בכל בעוצמה. יסגרו לנו את הדלת, ניכנס דרך החלון. יסגרו לנו את החלון נפרוץ את התקרה, בעזרת ה'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות