אסון: שר הפנים האוקראיני וסגנו נהרגו בהתרסקות מסוק על גן ילדים

המסוק, שהיה במשימה, התרסק על גן ילדים בבירת אוקראינה • המשטרה המקומית דיווחה על לפחות 18 הרוגים בהם 3 ילדים • 9 מנוסעי המסוק בין הנספים • בשלב הזה לא ידוע מה הוביל להתרסקות • רבה של קייב: "השר פעל רבות למען המאבק באנטישמיות ובשנאת האחר"
נתן פרל
כ"ה טבת התשפ"ג / 18.01.2023 12:05

לפחות 18 בני אדם נהרגו היום (רביעי) בהתרסקות מסוק על גן ילדים בעיר ברובארי שבמחוז קייב – בהם שר הפנים האוקראיני דניס מונסטירסקי, סגנו יבגן ינין, בכיר נוסף במשרד הפנים ושלושה ילדים.

בעלי עסקים? תצמחו עליו: גם לכם מגיע לצמוח עד למקום הראשון

על פי הודעת המשטרה המקומית, תשעה מההרוגים היו על המסוק.

29 בני אדם נוספים נפצעו בהתרסקות ופונו לקבלת טיפול רפואי, בהם 16 ילדים.

על פי חיל האוויר האוקראיני, המסוק שהתרסק היה במשימה מטעם המשרד הלאומי לאירועים מיוחדים.

עדיין לא ברור מה הוביל להתרסקות. ממשרד הפנים האוקראיני נמסר כי נבדק אם הסיבה להתרסקות היא חבלה מכוונת, תקלה במסוק או הפרה של כללי הבטיחות. החקירה נמשכת.

השר דניס מונסטירסקי נכנס לתפקידו לפני כשנה וחצי בקיץ 2021. הוא נחשב לאדם שקול המקובל על הנשיא ולדימיר זלנסקי.

הרב יונתן מרקוביץ’, שליח חב”ד ורבה הראשי של קייב, הגיב על האסון: “יחד עם הקהילה היהודית בקייב ובאוקראינה כולה, הצטערנו מאוד לשמוע על האסון הנורא בו נספה שר הפנים דניס מונסטירסקי יחד עם בכירים ואזרחים אוקראינים נוספים. תפילותינו ומחשבותינו נתונים לפצועים ולמשפחות הנספים.

“דניס מונסטירסקי שמר על קשרי ידידות איתנים ואף נפגשנו מספר פעמים במהלך שנות כהונתו כשר הפנים. בשיחותינו הרבות, הוא הרבה להדגיש את מחויבותו האישית ואת מחויבותה של אוקראינה כולה לשגשוגה וחוזקה של הקהילה היהודית בקייב ובכל אוקראינה.

“דניס פעל רבות למען המאבק באנטישמיות ובשנאת האחר וגם בשנה האחרונה הדגיש בפני את חשיבות העבודה ההומניטרית המשותפת למען אזרחי אוקראינה והקהילה היהודית שנמצאת במצב הומינטרי מאתגר ביותר”.

יו”ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון סיפר, כי מאז כניסתו של שר הפנים דניס מונסטירסקי לתפקידו הוא היה קשוב לצרכים של חסידי ברסלב והתקיים מולו קשר מתמיד ורציף, ובמיוחד למען קיום הקיבוץ של חסידי ברסלב בימי ראש השנה באומן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות