עברו חיפוש חודרני ומשפיל בגלל חשד שווא – וזה הסכום שיקבלו

שני פעילי הר הבית, שנעצרו לפני כשנתיים בשל חשש כי ינסו להקריב קורבן פסח בהר הבית - ועברו חיפוש משטרתי חודרני, יפוצו על ידי המשטרה ב-20,000 שקלים
חיים טוויל
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 19:50

בית המשפט השלום בירושלים קיבל הסכם פשרה בין שני פעילי הר הבית למשטרה. על פי ההסכם, המשטרה תפצה את הפעילים בסכום של 20,000 שקלים.

השניים נעצרו לפני כשנתיים, ובמהלך המעצר עברו חיפוש חודרני שכלל הפשטה, בשל חשש של המשטרה כי הם ינסו להקריב קורבן פסח.

את הפעילים מייצג עו”ד מנשה יאדו מחוננו.

האירוע התרחש לפני כשנתיים בסמוך לחג הפסח. לקראת חג הפסח תשפ”א חששה המשטרה כי פעילי הר הבית ינסו להקריב את קורבן הפסח על הר הבית. בשל החשש הגיעו בלשי ימ”ר ירושלים לביתו של אחד מפעילי הר הבית כדי לערוך בו חיפוש.

בכתב התביעה שהגיש עו”ד יאדו הוא מתאר את החיפוש החודרני אותו עבר הפעיל: “במהלך החיפוש, אשר כלל הוצאת כל תכולת ארונות הבית, הוכנס הפעיל לחדר השירותים לצורך ביצוע חיפוש על גופו. במהלך החיפוש התרעם התובע על השוטר והבהיר לו כי הוא מטריד אותו.

“השוטרים הודיעו לתובע כי הוא מעוכב לתחנה בגין חשד לעלבון דת והלה נלקח לניידת. כאשר הגיע התובע לתחנת המשטרה הוא נדרש בשנית לעבור חיפוש”.  התובע, בליווי שני שוטרים, הוכנס לאחד החדרים בתחנה, שם שוב בוצע חיפוש לא ראוי. התובע אמר לשוטר כי אין זה חוקי, אך הלה בתגובה צעק עליו.

יאדו מוסיף ומתאר את מסכת ההשפלות אותן עבר הפעיל, כאשר לקראת חצות ליל הועבר התובע לבית המעצר מגרש הרוסים, שם שוב הושפל.

יאדו ציין בכתב התביעה, כי מעצרו של הפעיל היה בניגוד לחוק וכי במהלך כל המעצר היה הפעיל אזוק בידיו וברגליו, גם כן בניגוד לחוק.

בכתב התביעה מתאר יאדו גם את מעצרו של פעיל נוסף. על פי כתב התביעה, פשטו שוטרים על ביתו של הפעיל בחשד כי הוא מחזיק שם גדיים לצורך הקרבתם. הפעיל הסביר כי הגדיים נועדו עבור ילדיו לצורך שעשוע, אך השוטרים לקחו אותו לחקירה בהמלכה הוא נאזק בידיו וברגליו ואף עבר חיפוש פולשני.

עו”ד מנשה יאדו: “אני שמח שרשויות האכיפה התעשתו והבינו שהזכויות של הפעילים נפגעו שלא כדין והם יפוצו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות