מי קרא “לנקום” ומי “לנשום”? על מה דיברו בישיבת סיעת הליכוד הסגורה

בישיבת סיעת הליכוד, שהייתה סגורה לתקשורת, דנו השרים והח"כים בשאלה: עד כמה "להיות דורסניים מול האופוזיציה"? • ועוד נושא שעלה לדיון: להגיב על דברי הרבנים נגד אמיר אוחנה? • אמיר אוחנה עצמו אמר: "אני חזק, יום יומיים זה יעבור – עשיתי כלל לא לתקוף רבנים, ממליץ גם לכם"
חרדים 10
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 21:41

בסיעת הליכוד החליטו היום (שני) לקיים ישיבה סגורה – אבל  בהקלטות שהגיעו לידי דפנה ליאל בחדשות 12, נשמעת ההתלבטות של חברי מפלגת השלטון על שלל נושאים.

חברי הכנסת לא נשארו אדישים מול המתקפות של רבנים  מאז מינויו של אמיר אוחנה לתפקיד יו”ר הכנסת. הח”כים של הליכוד התלבטו באיזו עוצמה לגנות את הדברים, כשמצד אחד קיים הרצון להגן על אוחנה – ומצד שני ניסיון לא להביך את השותפים הקואליציוניים ואת הרבנים.

דוד ביטן קרא להגן על אוחנה ולגנות את המתקפה: “ההתקפות על אוחנה הן לא דבר שמקובל, וגם אנחנו צריכים לצאת כולנו בעניין הזה. אנחנו צריכים להגן על אוחנה, כי הוא הנציג שלנו, של הליכוד, עם כל הכבוד”.

שר החקלאות אבי דיכטר הצטרף: “ישנן אמירות חשוכות ולא חשוב מי אמר אותן, הציבור צריך להבין שאנחנו רואים בהן אמירות חשוכות”.

אלא שדווקא אוחנה קרא להרגיע את הרוחות ולא לתקוף רבנים. “תאמינו לי, אני חזק”, אמר לחבריו, “אני עשיתי לעצמי כלל לא לתקוף רבנים, ואני ממליץ לכם לאמץ את הכלל הזה. תאמינו לי, עניין של יום, יומיים, כל זה יעבור, ואני מאוד מעריך את הדברים שלך ושלכם. תודה”.

הישיבה הסגורה עסקה בנושא נוסף: איך להתייחס לאופוזיציה החדשה. היום הזה נפתח עם החלטה של הקואליציה לתת לאופוזיציה תפקידים זניחים בלבד וייצוג חסר בוועדות החשובות, כנקמה על האופן שבו נהגה בהם הקואליציה היוצאת בשנה וחצי האחרונות.

טלי גוטליב חגגה: “אנחנו החזרנו להם והראינו להם את מקומם”.

אבל בישיבה הסגורה לא כולם הסכימו עם הקו של רמיסת האופוזיציה, אחד מהם היה דוד ביטן. “אני רוצה שכולם ינשמו קצת”, אמר ביטן לחבריו. “הטיעון הזה של ‘מה שהם  עשו לנו, אנחנו נעשה יותר טוב להם’, הוא לא מתקבל ציבורית”.

מיקי זוהר סיכם: “אנחנו צריכים לחשוב טוב טוב על האסטרטגיה לעשות ‘נא בעין’ זה לא יוביל אותנו לשום מקום. זה לא יביא אותנו להצלחות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות