מי צודק: משה גפני או גולדקנופף? שרי רוט על הקרב ב’שלוש’ • צפו

הפרשנית הפוליטית שרי רוט שוחחה בתכנית 'שלוש' בחדשות 12, בהגשת אלמז מנגיסטו - על המשבר בין 'דגל', גולדקנופף - וגם נתניהו • "את הדם הרע שעובר בין שתי המפלגות האלו לא יוכלו במהרה לנקות, ולא אתפלא אם הם יגיעו לפיצול מעשי"
חרדים
א' טבת התשפ"ג / 25.12.2022 20:27

אלמז מנגיסטו: משה גפני דורש לפתוח את ההסכמים הקואליציוניים אחרי ששותפו יצחק גולדקנופף מונה לחבר הקבינט מבלי ידיעתו וחתם על ההסכם מאחורי גבו, כך לטענתו של גפני. שלום לפרשנית שלנו שרי רוט. אז באמת יש דם רע בין השניים, זה כבר הולך חודשים אחורה. אבל תסבירי לנו מהי ליבת המחלוקת בין השניים?

שרי רוט: אני אפתיע ואומר שליבת המחלוקת היא אידיאולוגית, מה שלא נהוג לשמוע מאיתנו הפרשנים. אנחנו נוהגים לספר כמה תקציבים קיבלו, כמה משרדים, כמה תיקים, אבל לא. פה יש עניין עקרוני.

בא גפני ואומר: ‘אתם באגודת ישראל, אתה גולדקנופף, ביקשת בקשה שהיא חציית קו מבחינתנו, פגיעה בציפור נפש שלנו, להיות חבר בקבינט – דבר שלא ידענו מעולם. כדי לקבל התפקיד אתה צריך לכנס בשביל זה את הרבנים שלך ולקבל על זה אישור. חברית אתה גם חייב לעדכן אותנו. אנחנו לא תמכנו בהחלפת יו”ר כנסת בגללך, כי אתם ביקשתם שלא, אתה לא יכול לעשות  צעד חד צדדי, זה לא פייר, ככה לא נוהגים בין חברים.

אלמז: אבל יש אחד בפה ואחד בלב, יכול להיות שמאחורי זה עומד משהו אחר?

שרי: לא, זה לא נכון. תפתחי את ‘יתד נאמן’, העיתון של ‘דגל התורה’ בסוף שבוע ותראי מאמרי מערכת בנושא הזה.

אלמז: מה זאת אומרת ‘זאת האמת’? אין את רפורמת הסלולר שעושה דם רע בין השניים?

שרי: מהיכרות עם ‘דגל התורה’ על רפורמת הסלולר הם היו מתפשרים ומוצאים דרך. מה שהם לא יכולים להתפשר זה הקטע הזה. א. החברי – לא נהוג בין שתי ידידות, והם עוד לא התפצלו לשתי סיעות – דבר שגפני לא שולל על הסף כאופציה…

אלמז: גולדקנופף רק עכשיו הגיע, גפני נמצא כבר 36 שנה אז הם לא חברים וותיקים…

שרי: דווקא גולדקנופף הביא איתו לסיעה משב רוח רענן של חברות. הוא טופח על שכמו של כל אחד מהם, הוא חברי, הוא מחייך, הוא בסדר. הוא עשה שם אווירה טובה. ואז בעצם ‘תקע’ סכין בגב של גפני. אני לא יודעת אם הוא עשה את זה, או עוזרו שנמצא שעות נוספות בלשכת נתניהו, מוטי בבצ’יק, אולי הוא יזם את זה כי אני לא יודעת כמה מעניין את גולדקנופף הנושא הזה של קבינט מדיני-בטחוני ועד כמה הוא מבין בזה, לא בטוח. יכול להיות שכן, והוא אומר לעצמו הגיע הזמן שאני אהיה כמו ש”ס.

למה לש”ס מגיע? למה, אריה דרעי עשה יותר צבא ממני? דרעי יכול להיות חבר בקבינט אני לא יכול? אני גם רוצה, תנו לי לנסות.

אלמז: את חושבת שגולדקנופף יירד מהסיפור הזה?

שרי: אני לא יודעת, שמעתי כל מיני דיבורים על זה שאם יציעו לו דברים אחרים תמורת המשבצת הזו – אז הוא יירד מזה. אבל את הדם הרע שעובר בין שתי המפלגות האלו לא יוכלו במהרה לנקות, ולא אתפלא אם הם יגיעו לפיצול מעשי, כמו בן גביר וסמוטריץ’. היית צריכה לשמוע את גפני, בשיחה שלי איתו אתמול. הוא  ממש רשף, ואני מבינה שהוא התקשר להרבה כתבים. דיברתי איתו גם היום והוא היה ממש כעוס וזעוף, לא שמעתי אותו הרבה זמן ככה, למרות שגפני הרבה פעמים כועס….

והאמת, שהוא גם כועס על נתניהו. בואי, הניהול של המשא ומתן הזה היה שרלטני, נמשך כמו מסטיק, ובואי נראה אותו משביע ממשלה ביום חמישי.

אלמז: שרי יש לי תחושה שגפני כועס, כולם כועסים אבל בסוף כולם יצביעו, אם לא ביום חמישי אז ביום שני…

שרי: ובינתיים הליכודניקים יעשו שבת עם הבטן הרגיזה שלהם, לא כדאי לנתניהו שהם יישבו שבת עם המשפחה…

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות