התרגיל שליברמן בישל לנתניהו: יפר את הבטחתו לבוחר להקפיא מיסים?

שר האוצר היוצא נמנע מלאשר או לדחות בקשות שהגישו עשרות עיריות להעלאה חריגה בתעריף הארנונה - ובכך למעשה העביר את האחריות לפתחתם של נתניהו וסמוטריץ' • המלכוד של נתניהו: להפר הבטחה לבוחר על הקפאת מיסים עירוניים או לפגוע בכלכלת הרשויות?
חרדים 10
כ"ז כסלו התשפ"ג / 21.12.2022 01:21

שר האוצר היוצא אביגדור ליברמן נמנע מלחתום על בקשות של רשויות מקומיות להעלאת ארנונה – וגלגל את האחריות לממשלת נתניהו הנכנסת. כך דווח הערב (שלישי) מתן חודורוב  בחדשות 13.

המועד האחרון לאישור בקשות חריגות של העיריות והמועצות עבר כבר ביום חמישי שעבר, אך ליברמן לא חתם ולא דחה את הבקשות – אלא פשוט נמנע מלהתייחס.

בכל שנה עשרות עיריות נוקבות בשיעורים יוצאי דופן להעלאת גובה הארנונה – לפעמים 5 או 6 אחוזים – שהן מבקשות להשית על האזרחים בתחומן.

המשמעות היא שכעת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ’, יאלצו לפתוח את הקדנציה באישור תקנות חדשות, שיאריכו את המועד להתייקרות הארנונה, ועל הדרך יפרו את הבטחתו של נתניהו – להקפיא את המיסים העירוניים למשך שנה לפחות.

מנגד, אם הם  יסרבו לאשר את הבקשות של אותן הרשויות, הן  עלולות למצוא עצמן עם חסרון כיס.

בכל מקרה כדי לאשר את הבקשות צריך לקדם בכנסת תיקון חקיקה מיוחד, וההערכות הן שיהיה קשה מאוד להשלים את תיקון החקיקה בלוח הזמנים הרלוונטי.

גם ללא האישור החריג, הארנונה צפויה לעלות בעוד עשרה ימים בכל הארץ ב-1.4%.

כעת השאלה היא מה יהיה עם התוספת החריגה שמבקשות הרשויות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות