הרג הילדים בחוף עזה: צה”ל מינה ועדת חקירה פנימית

ששה צוותים יבדקו האם נעשו עבירות בינלאומיות ב-44 מקרים במהלך מבצע 'צוק איתן' • בין המקרים, הרג הילדים בחוף עזה והרג האזרחים בבית הספר של אונר"א • בצלם: "תיאטרון של חקירה"
אליעזר היון
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 16:44

לא רק האו”ם: צה”ל פתח בחקירה פלילית של 44 מקרים של הרג אזרחים ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן שבהם יש חשד שנעשו עבירות על הדין הבינלאומי, כך מדווח היום [רביעי] אתר וואלה.

שנים מבין הארועים הם הרג ארבעת הילדים בחוף הים בעזה בשישה עשר ביולי, והרג 14 האזרחים בבית הספר של אונר”א ב-24 ביולי. שני הארועים הללו ותמונות הילדים המתים, גררו גינויים בינלאומים על ישראל ודרישה להקמת ועדת חקירה שתבדוק את ‘פשעיה של ישראל’ כהגדרתם הפלסטינים.

שישה צוותים יבחנו את הארועים, ובראש חמישה מהם יעמדו קצינים בדרגת תת אלוף. בראש הצוות הישי יעמוד האלוף נעם תיבון. ב- 12 ארועים, מתוך ה-44 כבר התקבלה ההחלטה על ידי הפרקליט הצבאי הראשי האלוף דני עפרוני, ובמקרה של שנים מהם הורה האלוף לפתוח בחקירת מצ”ח. שבעה תיקים אחרים נסגרו על ידו.

אחד מן הארועים שטופלו היה מותם של 8 בני משפחה על ידי טיל של צה”ל. מבדיקת האירוע על ידי הפצ”ר עלה כי לא היה ניתן למנוע אותו, מאחר שבני המשפחה יצאו מהבית ושבו אליו.

ארגון ‘בצלם’ מסר בתגובה: “על סמך ניסיון העבר, ‘בצלם’ לא תולה תקווה רבה שהבדיקות יובילו לחקירות רציניות או לתוצאות מלבד טיוח. ‘בצלם’ הודיע בתחילת השבוע כי לא ישתף פעולה עם מנגנון החקירה הצבאי הקיים, שבמתכונתו הנוכחית הוא לא יותר מתיאטרון של חקירות לכאורה, ודרש להחליפו במנגנון חקירה עצמאי, שקוף ובלתי תלוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות