“ניצול ציני”: גנץ לא מאשר לבן גביר לבקר את החייל מחברון בכלא

בן גביר רצה לבקר בכלא הצבאי את הלוחם שנידון ל-10 ימים בכלא בגלל התקרית עם פעילי השמאל הקיצוני בחברון - וסורב • גנץ: "התנהלותך מהווה ניצול ציני, באופן המעורר שאט נפש" • בן גביר: "כששר ביטחון מגבה אנרכיסטים במקום לשמור על חייליו ולתת להם גיבוי - זו פגיעה בצבא"
אריה ריבקינד
ו' כסלו התשפ"ג / 30.11.2022 21:03

שר הביטחון בני גנץ החליט הערב (רביעי) שלא לאפשר ליו”ר מפלגת עוצמה יהודית, השר המיועד לבטחון לאומי, ח”כ איתמר בן גביר, להיפגש בכלא הצבאי עם לוחם צה”ל שנשלח לעשרה ימי מחבוש בעקבות התקרית עם פעילי שמאל קיצוני בחברון.

במכתב חריף ששיגר לבן גביר כתב גנץ: “התנהלותך מהווה ניצול ציני של חיילי צה”ל באופן המעורר שאט נפש. זוהי פגיעה מהותית בצה”ל. לפיכך, על אף החשיבות שאני מייחס לחסינות חברי הכנסת אינני מאשר את ביקורך.

“לצה”ל הסמכות הבלעדית לממש היבטים משמעתיים ופיקודיים; כל התערבות פוליטית בנושא פסולה מכל וכל”.

בן גביר לא נותר חייב – והשיב: “מי שמנצל את חיילי צה”ל ניצול ציני, הוא גנץ שהפקיר אותם וייצר ואקום מנהיגותי. כששר ביטחון מגבה אנרכיסטים במקום לשמור על חייליו ולתת להם גיבוי זו פגיעה בצבא”.

במכתב הפנייה ששיגר בן גביר לגנץ כדי להסדיר את הביקור – הוא כתב:  “אינני רואה פסול בהתנהלותו של החייל אל מול המציקים ואני מצר על הענישה הלא מידתית שמופנית כלפיו. ברצוני לבקר את החייל בבית הכלא הצבאי מחר לעודד את רוחו”.

הוא הוסיף. “לא יכול להיות שבאים אנרכיסטים, מקללים, יורקים, תוקפים את החיילים הגיבורים שלנו. לוחמים מגיבים, אפשר בהחלט לקחת אותם לצד ולהגיד להם ‘תגובה יותר מידתית, פחות מידתית’, אבל לשלוח לעשרה ימים בכלא? זה לא סביר, זה לא מידתי, זה לא נכון, זה לא ראו. התפקיד שלנו לתת גב ללוחמים שלנו, לתת גב לחיילים שלנו ואני דורש מהצבא, תחשבו פעמיים על העונש הזה. זה מסר רע מאוד”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין איך החכים החרדים שומרים על קשר עם גנץ??
    01/12/2022 06:55
    שלום
  1. עם דעות כמו שלו שעושה את הנזקים הגדולים לעם היהודי והחרדים בקשר טוב איתו.מדוע למען ה’??

  2. גנץ
    01/12/2022 09:34
    רחל
  3. גנץ כמה אתה טיפש.
    תתבייש לך.

  4. למחבלים מאשרים ביקורי חברי כנסת ערביים
    01/12/2022 09:59
    שלמה
  5. למחבלים שרוצחים אותנו מאשרים ביקורים של חברי כנסת ערביים ביזיון

  6. שר הבטחון מר גנץ עוד זמן לא רב אתה בדרך לפנות את מקומך בממשלת
    01/12/2022 10:31
    עליזה קמחי
  7. הכשלון כל הערכים שגדלנו עליהם ממשלתכם השחיתה ועכשיו אתה אוסר על בן גביר לבקר את החיל תתביש לרדת לרמה ילדודית שכזו הרי כל חיל הוא מבשרנו

  8. חוליגנים נשארים חוליגנים
    01/12/2022 11:23
    חיה
  9. האנאכיסטים הם חבריו של בן גביר שמדלגים מגבעה לגבעה מכים הורסים כורתים עצים ולא נשמעים לשום חוק. מי שהיה עד לפני רגע בריון כמותם קורא להומניסט שבא לעזור למסיק אנרכיסט . העולם שלנו התהפך עלינו עוד לפני שעדת גסי הרוח והבורים התיישבה על הכסאות שלהם בכנסת.
    כל הכבוד לגנץ.

  10. בן גביר צודק גנץ מסרס את החיילים
    01/12/2022 12:07
    ברוריה
  11. רק בן גביר