שגריר ארה”ב בביקור ראשון ביו”ש: ניחם אבלים אצל משפחת אביחי

שגריר ארצות הברית טום ניידס ניחם אבלים אצל משפחתו של תמיר אביחי הי"ד שנרצח בפיגוע באריאל • בפברואר האחרון אמר: "לא אבקר בהתנחלויות"
חרדים 10
כ"ג חשון התשפ"ג / 17.11.2022 19:36

שגריר ארה”ב בישראל תומאס ניידס הגיע הערב (חמישי) ליישוב קריית נטפים כשהוא מלווה בראש מועצת שומרון יוסי דגן – כדי לנחם את בני משפחתו של תמיר אביחי הי”ד, שנרצח ביום שלישי בפיגוע הטרור סמוך לאזור התעשייה באריאל.

זהו ביקור יוצא דופן, משום שלפני מספר ניידס הצהיר כי אין בכוונתו לבקר ביהודה ושומרון. הוא אף טען שביקור בהתנחלויות הוא צעד שמרגיז אנשים ולכן לא ינקוט בו.

במהלך ניחום האבלים אמר השגריר: “אני מצטער מאוד, אין דבר שאוכל להגיד שיביע את צערי, באתי לכאן כדי להביע הזדהות עם צערכם. אני רוצה להביע את תנחומיי. ביקרתי בבית שתי משפחות הנרצחים האחרות ומצאתי לנכון להגיע גם לכאן. רציתי לבוא ולכבד את המשפחה ולהביע תנחומיי. אני חושב שזה מתאים, הולם ומכבד להגיע גם לכאן. הלב שלי נשבר”.

ראש המועצה אזורית שומרון יוסי דגן: “אנחנו מאוד מעריכים את ההגעה שלך לכאן, גם כשאנחנו לא מסכימים על כל הדברים, אנחנו יודעים שכולנו פועלים למען אותה מטרה. אני מבקש לומר לך משהו בשם תושבי השומרון, אנחנו כואבים; אנחנו בוכים אבל אנחנו לא שבורים, ולא נשבר. אנחנו נמשיך לבנות את השומרון, אנחנו אנשים מאמינים ואנחנו יודעים שזו הארץ שלנו, ואנחנו נמשיך לבנות אותה ביתר שאת. מעריכים מאוד את ההגעה שלך לכאן”.

לירון, בתו של תמיר הי”ד, אמרה לשגריר: “אנחנו לא מפחדים ולא הולכים לשום מקום. אנחנו כאן כדי להישאר ולכן גם קברנו אותו כאן בשומרון ולא במקום שגדל בנתניה – זו האמירה שלנו שאנחנו נישאר כאן ולא נלך לשומקום”.

בת נוספת, שיראל: “המטרה שלהם היא להפחיד אותנו, שנפחד לצאת מהבתים, ואנחנו לא ניתן להם את זה, ולא נראה להם פחד, כי אז הם ירוויחו פעמיים – גם יהרגו אותנו וגם יפחידו אותנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות