‘גן אירועים’ פורק: פשיטה על מתחם של החמולה ליד כפר חב”ד

הבוקר פשטו יחידת האכיפה הארצית וכוחות מיוחדים של המשטרה על מתחם של חמולה בדואית שהשתלטה על שטח של 15 דונם ליד כפר חב"ד • גן אירועים ענק שהוקם - פורק • הוחרמו כלים כבדים, משאיות, טרקטורים וציוד
חיים טוויל
י"ב חשון התשפ"ג / 06.11.2022 15:31

מפקחי היחידה המרכזית של הרשות לאכיפה במקרקעין, בליווי לוחמי משטרת ישראל פשטו הבוקר (ראשון) על מתחם של חמולה בדואית, שהשתלטה באופן בלתי חוקי על מתחם בשטח כולל של 15 דונם, הממוקם סמוך לבסיס הצבאי צריפין ולכפר חב”ד.

הכוחות ביצעו תפיסה פלילית של כלי צמ”ה (-ציוד מכני הנדסי)  שמשמשים תחנת מעבר פיראטית למיון ברזל ופסולת בניין.

תחנת המעבר הפיראטית פועלת ללא היתר, בניגוד לייעוד הקרקע ומהווה מטרד סביבתי, שכן השלכת פסולת בניין בשטחים הפתוחים גורמת למפגע נופי ועלולה לגרום לזיהום מי תהום, זיהום אוויר ועוד.

במסגרת הפעילות נתפסו והוחרמו על ידי הכוחות עשרות כלים כבדים, משאיות, טרקטורים ועוד, בשווי מיליוני שקלים.

השימוש בכלי התפיסה הפלילית, כחלק מהחקירה הפלילית, גורם להפסקה מיידית של העבירה ומהווה מכה כלכלית קשה לעוברי העבירות שכן הכלים שנתפסים מהווים את ליבת ומהות ההפעלה של העסקים.

כמו כן, יישקלו על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין הטלת קנסות בגובה של עד 600 אלף ש”ח ויינקטו פעולות אכיפה נוספות.

גן האירועים הלא חוקי שהוקם במתחם, שהיה בגודל מגרש כדורגל, נהרס עצמאית על ידי הבונים, לאחר שהוצא למבנה צו הריסה על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין. בגן האירועים נערכו מעת לעת חגיגות קולניות הכוללות זיקוקים וירי באוויר, כחלק מ’המסורת’ הערבית.

“הרשות לאכיפה במקרקעין ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול בכל הכלים העומדים לרשותן עד לפינוי של כלל המבנים הלא חוקיים במתחם”, נאמר בהודעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תושבת כפר חב''ד
    06/11/2022 16:32
    כפחית
  1. אני גרה בכפר חב”ד וזה היה כבר באמת פשוט כבר לא הגיוני כל הזמן היה רעשים של יריות מוזיקה של בפול ווליום עד שעות מאוחרות וזה רק מהאולם שהם בנו
    יש גניבות כל הזמן ברמה שאנחנו יושבית בחצר של הבית בצד שלא רואים את הדלת אז אנחנו נועלים את הדלת
    קיצר.. מפחיד ממש