בני גנץ: “אני מקפיד שלא לעבוד בשבת, זאת לא קריצה לחרדים”

על תחבורה ציבורית בשבת: "אני בעד לתת לרשויות להסדיר את העניין בתחומן" • יו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן על טענת גנץ כי ההפגנות וזעקות תושבי יהודה ושומרון "הן הפעלות פוליטיות": "זו לא פוליטיקה, זו מתמטיקה - מספרי שיא של פיגועים ואלימות ערבית"
אריה ריבקינד
י"ד תשרי התשפ"ג / 08.10.2022 22:45

שר הביטחון  בני גנץ התייחס בריאיון ששודר היום (שבת) ב’כאן חדשות’ למשא ומתן עם לבנון על הסכם הגבול הימי ואמר כי השיחות נמשכות, וכי הוא מעריך שהגעה להסכם “יכולה להיות עניין של ימים”.

ההנחיה להיערך להסלמה, הסביר גנץ בריאיון לטלי מורנו, הגיעה על רקע האיומים שנשמעים מכיוונו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. לדבריו, “הסלמה לא בהכרח צריכה להגיע. ללבנון ברור שאם נותקף התגובה תהיה נחרצת”.

גנץ התעקש להקליט את הריאיון לפני השבת והסביר: “אני מקפיד שלא לעבוד בשבת. אנחנו לא במדינת הלכה, אני עושה את זה מסיבות אישיות – זאת לא קריצה למפלגות החרדיות”.

על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, אמר גנץ כי לדעתו הפיתרון לנושא צריך להיות מקומי: “אני בעד לתת לרשויות להסדיר את העניין בתחומן”.

יו”ר מועצת יש”ע שלמה נאמן הגיב לדבריו של שר הביטחון, שטען בראיון כי ההפגנות וזעקות תושבי יהודה ושומרון “הן הפעלות פוליטיות”.

“חבל ששר הביטחון בני גנץ, שמופקד על חיי חצי מיליון אזרחים ביהודה ושומרון, רואה בזעקת התושבים פוליטיקה. זו לא פוליטיקה, זו מתמטיקה – מספרי שיא של פיגועים ואלימות ערבית נרשמו במשמרת שלו.

“ההתדרדרות הזאת חלה במקביל לפגיעה הקשה בקצב הבנייה הישראלית לצד הפקרות מוחלטת של שטחי C בידי בנייה בלתי חוקית של הרשות הפלסטינית וחיזוק ‘הרשות הפלסטינית’ הטרוריסטית שאותה גנץ מוביל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות