בג”ץ דן בפסילת בל”ד • שופטת: “עתירה רדודה, שתי ראיות דלות”

הרכב של תשעה שופטים בראשות הנשיאה אסתר חיות דן בערעור של מפלגת בל"ד על פסילתה • שופט אלרון שאל: "תגישו הצעת חוק שתקדם מדינת כל אזרחיה?" • השופטים נזפו במגישי בקשת הפסילה: "לא ביססתם את התשתית הראייתית"
אריה ריבקינד
י"א תשרי התשפ"ג / 06.10.2022 16:05

בית המשפט העליון קיים היום (חמישי) דיון, בהרכב מורחב של 9 שופטים בראשות נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, בערעור שהגישה מפלגת בל”ד על החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את התמודדותה בבחירות לכנסת ה-25.

ההחלטה תתקבל עד ליום ראשון והיא צפויה למדי.

בפתח הדיון פנה השופט אלרון לחברי הכנסת של בל”ד: “תגישו הצעת חוק שתקדם מדינת כל אזרחיה?”. בהמשך השופט סולברג אמר לעו”ד ג׳בארין, המייצג את בל”ד: “האם אתם לא מדברים בשפה אחת לבוחרים ובשפה אחרת במצע? האם לא הגיע הזמן לתקן את המצע?”.

השופטת ענת ברון אמרה בדיון: “זו עתירה רדודה. בדרישות לפסילה מדובר על מסה קריטית, והבאתם פה איזה שתי ראיות דלילות”.

במפלגה הערבית שאבו עידוד מהתבטאות היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, שציינה כי הראיות שהובאו בבקשה לפסול את בל”ד לא עומדות באמות המידה הקפדניות והמחמירות שנקבעו בעבר בפסיקת בית המשפט העליון.

נציג היועמ”שית אמר: “יש משקל לזה שבל”ד רצה עצמאית, אבל הראיות עדיין לא עומדות במבחנים שביהמ”ש קבע. יש גם משקל לכך שמאז 2018 בל”ד לא ניסתה לקדם שוב את חוק ‘מדינת כל אזרחיה’ ולהוציא את הדברים מהכוח אל הפועל. אם בל”ד היתה שבה ומנסה להניח את הצעת החוק יכול להיות שהיינו משנים את דעתנו”.

השופט אלרון התייחס להערות שנשמעו בוועדת הבחירות על תמיכה במחבלים, ואולם חיות ופוגלמן הזכירו שבקשת הפסילה לא נוגעת כלל לסעיף של תמיכה בארגוני טרור.

הנשיאה חיות נזפה בנציג מפלגת ‘אנחנו ביחד’ שהגישה את בקשת הפסילה: “לא ביססתם את התשתית הראייתית, והבוקר ביקשתם להגיש ראיות נוספות – כשמבקשים לפסול רשימה מלהתמודד בכנסת, ויש לכם ראיות, מגישים את כולן”.

הנשיאה חיות אמרה לעותרים: “כנראה הערכתם שעוד מפלגות יגישו בקשות פסילה מנומקות ובסוף באתם עם שתי ראיות”.

מגיש העתירה, עו”ד משה חוג’ה, הודה: “אכן באנו עם עתירה יחסית דלה, ציפינו שתוגשנה עתירות נוספות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות