ליברמן: חוק השבות גם לדור רביעי • התוצאה: רבבות גויים יזרמו לישראל

שר האוצר העלה בישיבת הממשלה הצעה להרחיב את זכאי חוק השבות גם לדור רביעי - "אפילו באופן זמני" • לפיד השיב: צריך לקיים דיון • שמחה רוטמן: "מבין את המצוקה האלקטורלית. מסתבר שתעמולה אנטישמית מביאה פחות מדי תועלת, אז הוא מרגיש צורך לייבא מצביעים"
חרדים 10
ח' תשרי התשפ"ג / 03.10.2022 12:30

בעקבות הגיוס ההמוני ברוסיה: היום (שני) יתקיים דיון ראשון שיבחן האם להרחיב את ‘חוק השבות’ לעולים מרוסיה – גם לדור רביעי. כך פורסם ברשת ב’.

כיום חוק השבות חל רק על דור שלישי, אך אמש – במהלך ישיבת הממשלה –  העלה השר אביגדור ליברמן הצעה להרחיב את זכאי חוק השבות גם לדור רביעי – “אפילו באופן זמני”.

יאיר לפיד השיב לו כי צריך לקיים דיון בעניין.

שר התפוצות, נחמן שי, אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב’: “יש אנשים צעירים יהודים ולא יהודים שרוצים להתחמק, הם יוצאים מגבולות רוסיה וזה ישפיע על העלייה לישראל. זאת עלייה של גלים, זה לא בצורה נורמאלית. יש פה לחץ גדול שאנחנו צריכים להתאים את עצמנו. עכשיו יש בעיה אמיתית – איפה הם יהיו? דירות? אין לנו דירות. אסור שהעלייה תתקע באיזשהו שלב”.

ח”כ שמחה רוטמן הגיב לכוונתו של ליברמן להרחיב את חוק השבות לעולים מרוסיה לדור רביעי: “אני מבין את המצוקה האלקטורלית של אביגדור ליברמן. מסתבר שתעמולה אנטישמית מביאה פחות מדי תועלת, ולצעוק שהיריבים הפוליטיים שלך הם גבלס וסטאלין זה פחות עובד, אז הוא מרגיש צורך לייבא מצביעים. חוק השבות נחקק כדי שישראל תהיה מדינה יהודית. ליברמן פועל להרס הזהות היהודית של ישראל”.

בתוך כך, משרד העלייה והקליטה מגביר את ההיערכות לקליטת העולים, מחשש שרוסיה תסגור בימים הקרובים את גבולותיה. ההבנה היא שרבים מהיהודים מנסים לצאת דרך המעברים היבשתיים, כשהמטרה היא שהסוכנות היהודית תמתין להם כבר שם.

בישיבת הממשלה הזהירו השרים פנינה תמנו שטה וזאב אלקין: “אנחנו בדרך ל’מסך ברזל’ חדש”.

הצפי הוא לכ-6,000-5,000 עולים חדשים מדי חודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אסור להסכים לבואם של בני דור רביעי לא יהודיים.
    01/11/2022 01:14
    א
  1. כל הזהות של המדינה היהודית תלך לאבדון. וזה משכנע אותי לבחור במישהו שיתנגד לכך.