שיקלי נפסל מהתמודדות ברשימת הליכוד; עידית סילמן אושרה

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פסל את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד לכנסת • הסיבה: שיקלי לא פרש מסיעת ימינה סמוך להתפטרות מהכנסת • הליכוד: "פגיעה חמורה בדמוקרטיה - נערער לעליון" • שיקלי: מוכן לשלם את המחיר, העיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי
אריה ריבקינד
ג' תשרי התשפ"ג / 28.09.2022 20:30

יו”ר ועדת הבחירות המרכזית השופט יצחק עמית נענה הערב (רביעי) לעתירה שהגישה מרצ – ופסל את חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד.

ההתמודדות של עידית סילמן אושרה.

יו”ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כתב: “גם לאחר שוועדת הכנסת קבעה כי יש לראות בשיקלי כמי שפרש מסיעת ימינה, הוא המשיך לפעול נגד הסיעה. במצב דברים זה אם נכיר בו כמי שפרש ‘בסמוך’ להתפטרות, יהא בכך כדי לרוקן מתוכן את סעיף 6א לחוק יסוד הכנסת ואת התכלית שעומדת בבסיסו, ובכך יש כדי לפגוע באמון הציבור ב’כללי המשחק’ כפי שנקבעו על ידי הכנסת עצמה”.

בליכוד מתכוונים לעתור לבג”ץ נגד ההחלטה: ”הליכוד רואה בהחלטה האבסורדית הזאת פגיעה חמורה בדמוקרטיה – נערער לעליון”.

 

עמיחי שיקלי הגיב להחלטת יו”ר ועדת הבחירות לפסול את התמודדותו ואמר לערוץ 14: “השופט יכול להחליט לכאן או לכאן, לא משנה לי. מוכן לשלם את המחיר והעיקר שדבקתי בדרך ושמרתי על העקרונות שלי. השופט עמית הוא פוליטיקאי בגלימה וההחלטה שלו היא שערורייתית”.

סיעת מרצ ביקשה לפסול את שיקלי, ששוריין במקום ה-14 בליכוד, בשל העובדה שחוק יסוד הכנסת ”אוסר על חבר הכנסת שפרש מסיעתו ולא התפטר מכהונתו סמוך לפרישתו, להיכלל בבחירות לכנסת שלאחריה, ברשימת מועמדים שהגישה מפלגה שהייתה מיוצגת על ידי סיעה של הכנסת היוצאת”.

שיקלי ערער בשעתו על החלטת ועדת הכנסת להכריז עליו כפורש מימינה. בית המשפט המחוזי בירושלים שדן בערעור הציע פשרה שבמסגרתה שיקלי יפרוש מהכנסת ויוכל להתמודד בבחירות – אבל רק בכפוף לאישור יו”ר ועדת הבחירות.

שיקלי הסכים לפשרה והתפטר מהכנסת. הערב דחה יו”ר ועדת הבחירות את הפשרה שהתקבלה בבית המשפט המחוזי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות