כמה רוע: יצא למבצע תפילין בת”א והוטח בעוצמה למדרכה • צפו

שלושה תלמידי ישיבת חב"ד שצעדו ביום שישי ברחוב אלנבי בת"א בדרכם להניח תפילין ליהודים - חוו תקיפה ברוטלית • אחד מהם הוטח בעוצמה תוך שהתוקף מסנן: "חרדים" • הוגשה תלונה במשטרה • סמוטריץ: "תוצאות ההסתה, השנאה והחרמות" • אייכלר: "כבוד היהודי והתפילין אינו הפקר"
חיים טוויל
ט' אלול התשפ"ב / 05.09.2022 00:11

שנאה מזעזעת: שלושה תלמידי ישיבת חב”ד בכפר חב”ד שצעדו ביום שישי האחרון ברחוב אלנבי פינת בן יהודה בתל אביב, כאשר עשו את דרכם ל’מבצע תפילין’ – נתקלו בתקיפה בורטלית, כאשר הולך רגל שהגיח מולם הטיח את אחד מהם אל המדרכה בעוצמה רבה, והוא נפל ונחבל.

בשיחה עם אחד מבחורי הישיבה הוא מספר: “צעדנו כמדי יום שישי על רחוב אלנבי במהלך ‘מבצע תפילין’ שאנו עורכים בעיר, במסגרתו אנחנו מניחים תפילין ליהודים, כאשר לפתע צעד מולנו אדם שסינן ‘חרדים’ – והדף אחד מאיתנו בכוח רב אל המדרכה.  לא היה לנו כל שיג ושיח איתו. זו הייתה תקיפה של שנאה!”

בחור הישיבה, תושב העיר ביתר עלית, הגיש הערב (ראשון) תלונה במשטרה, לאחר שהושג תיעוד ממצלמות האבטחה, בה מתועדת התקיפה.

גולשים רבים ברשתות החברתיות הגיבו: “אנטישמיות! מזעזע!”

איש התקשורת אמיר איבגי מגלי צה”ל הגיב: “שישי האחרון. בחורים חב”דניקים יצאו לתל אביב כמידי יום שישי להניח תפילין. כמה רוע. הוגשה תלונה במשטרה”.

יו”ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ: “תוצאות ההסתה, השנאה והחרמות של ליברמן ולפיד. מעניין אם עומר בר לב  ידרוש גם כאן לתת עדיפות לחקירה ולמאבק באלימות”.

ח״כ יום טוב כלפון מהרוח הציונית: “מזעזע! אנטישמיות וביזוי היהדות בלב ת״א, לאן הגענו? דווקא בעיר שמתהדרת בפתיחות שלה, בפלורליזם ובסובלנות.
‏יש להעניש בחומרה את התוקף ולפעול למניעת הישנות של מקרים כאלה בעתיד”.

ח”כ ישראל אייכלר: “זו רק ההתחלה רח”ל. כפי שהזהרנו השנאה וההסתה של פוליטיקאים ותקשורתנים כמו ליברמן ואחרים, לא נעצרת בקו האלימות המילולית. היא הופכת ברגע האמת לאלימות פיזית ממש.

“על משטרת ישראל לעצור את התוקף מיד ולהענישו בכל חומרת הדין של ‘פשע שנאה’, כי אין כאן שום סיבה אחרת מלבד שנאה אנטישמית. לא יתכן שאדם יהודי הולך ברחובה של עיר בארץ ישראל ומותקף בשל מראהו הדתי ובגלל התפילין שבידיו. התגובה חייבת להיות, למען ישמעו וייראו. כבוד היהודי והתפילין אינו הפקר”.

אייכלר הוסיף: “בתקופה כזו היהדות החרדית צריכה להתאחד בקלפי להגנה נגד הבריונות וההסתה. יש לדרוש את זכותה הלגיטימי של הדת היהודית, במרחב הציבורי ובזכויות האדם הבסיסיות”.

הציונות הדתית בתגובה לתקיפה: “שנה שלמה של ממשלת פילוג ושנאה נושאת פרי. איווט מריצות לזבל ליברמן ויאיר המסית לפיד בנו את הקמפיינים שלהם ואת הצדקת הקיום הפוליטית שלהם על שנאת דתיים וחרדים. הציונות הדתית מתחייבת לתקן.

“מיד לאחר הבחירות נפעל להקמת ממשלה שתשרת את עם ישראל כולו. חילונים, חרדים דתיים ומסורתיים כאחד. מדינת ישראל נבנתה כבית הלאומי של העם היהודי, והסתה כנגד חלקים מהעם גורמת לקרע ופילוג ומכרסמת במרקם העדין של החברה הישראלית. אזרחי ישראל אומרים, די להסתה”.

ח״כ יעקב מרגי אמר ב’קול ברמה’: “צריך להעמיד את הפושע לדין, התמונות מאוד ברורות וזה לא קשה למצוא את הפושע, אני קורא למשטרת ישראל לעבוד על כך בכל המרץ ולשים את ידיהם על התוקף בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    05/09/2022 13:10
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הוא יהודי צדיק רק עצבני ויש לתת לו טיפול שירגע
    בטח שהוא יבקש סליחה
    זה ישב לו על המצפון עד שיגיע לחבדניק
    כל טוב חברים