רוצח זוג הישראלים במוזיאון – מענה השבויים של דאעש

עיתונאי צרפתי מעיד: המחבל מהדי נמוש שביצע את הפיגוע בבריסל – עינה אותי מטעם דאעש • מנוש, מוסלמי בעל אזרחות צרפתית, ביצע בחודש מאי את הפיגוע הרצחני במוזיאון היהודי בו נהרגו ארבעה בני אדם, ביניהם זוג ישראלים • שר הפנים הצרפתי אישר המידע : "נמוש היה הממונה על החזקת החטופים והיה שותף להתעללות"
אליעזר היון
י"א אלול התשע"ד / 06.09.2014 20:50

מהדי נמוש, המחבל שרצח בחודש מאי זוג תיירים ישראלים ושני עובדים מקומיים בפיגוע הרצחני במוזאון היהודי בבריסל, היה חבר בארגון המדינה האסלאמית, שהה בסוריה ובין השאר במסגרת חברותו בארגון חקר ועינה חטופים ממדינות המערב ובהם עיתונאים.

בין החטופים שעברו תחת ידו של מנוש היו גם עיתונאים – שאחד מהם, ניקולה הנן, פירסם את המידע.

ברנר קזנב, שר הפנים של צרפת אישר את המידע ואמר: “נמוש היה הממונה על החזקת החטופים וכי בין השאר היה שותף להתעללות בחטופים ובשבויים”.

בין העיתונאים השבויים היו גם ג’ימס פולי וסטיבן סוטולף.

סרטים של השנים מוצאים להורג על ידי פעיל טרור מן הארגון פורסמו ברחבי העולם בשבועות האחרונים. מזלו של הנן היה טוב יותר מחבריו האמריקנים והוא שוחרר באפריל עם מספר עיתונאים צרפתים נוספים.

הנן תיאר במגאזין לה פוינט את זכרונותיו ממנוש: “הוא היה חלק מקבוצת צרפתים קטנה שהגעתה הטילה אימה על כ-50 שבויים סורים שהוחזקו בתאים סמוכים. כל ערב החלו המכות לנחות עליהם, והעינוי נמשך כל הלילה, עד לתפילות הבוקר. הצרחות התערבבו לעתים עם צעקות בצרפתית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות