נשק כימי של צבא אסד עלול ליפול לידי ארגון הטרור דאעש

בארצות הברית מודאגים מהאפשרות שארגוני הטרור הקיצוניים, השולטים בחלקים מסוריה, יניחו ידיהם על נשק כימי שסוריה הסתירה • אובמה וקמרון ינסו להקים בשולי ועידת נאט"ו קואליציה צבאית פוליטית, שתכלול גם מדינות מהמזרח התיכון, נגד דאעש • גורמים בסוריה: 18 בכירים בארגון הטרור חוסלו בתקיפה של חיל האוויר
יוני גרין
י' אלול התשע"ד / 05.09.2014 09:31

המאבק העולמי בארגון הטרור דאעש נמשך: על רקע ועידת מנהיגי נאט”ו, הנערכת היום (שישי) בבריטניה, וצפויה לעסוק בין היתר במלחמה בארגון הטרור האסלאמי הקיצוני, גורמים בממשל הסורי מדווחים כי 18 בכירי דאעש נהרגו בתקיפה של חיל האוויר הסורי ביממה האחרונה.

על פי הדיווחים, התקיפה אירעה במחוז דיר אזור – מעוז של הארגון במזרח המדינה. חלק גדול מההרוגים הם לוחמים שהגיעו מרחבי העולם לסוריה ועיראק, על מנת להצטרף לשורות ארגון הטרור. לפי הדיווח, בין ההרוגים ישנו גם אזרח אמריקני.

בתוך כך נמשכים המאמצים הבינלאומיים ליצירת קואליציה נגד דאעש.

טרם כינוס מנהיגי נאט”ו, הצהירו נשיא ארה”ב ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי יקימו קואליציה נגד ארגון המדינה האסלאמית. שני המנהיגים ינסו להקים בשולי ועידת נאט”ו קואליציה צבאית ופוליטית, שתכלול גם מדינות מהמזרח התיכון, שבכוחן להרוס את תשתיות הארגון בצפון עיראק.

בריאיון שהעניק הלילה לרשת CNN, אמר נשיא עיראק, פואד מאסום, כי איום דאעש יכול להיפתר בקלות במידה וארצות הברית תסייע למדינתו ולשכנותיה להילחם בארגון.

בתוך כך, ארצות הברית מודאגת מהאפשרות שמשטרו של נשיא סוריה לא הצהיר על כל הנשק הכימי שהיה ברשותו, ושנשק זה עלול כעת ליפול לידי ארגון הטרור ‘המדינה האיסלאמית’.

“ממשלת ארצות הברית מודאגת מטעויות אפשריות, כמו גם מהאפשרות שנעשו השמטות מכוונות במידע”, אמרה אתמול (חמישי) שגרירת ארה”ב באו”ם, סמנתה פאוורה. “קבוצות טרוריסטיות קיצוניות בסוריה ובעיראק עשויות להגיע למצבורי הנשק האלה”.

לפני כשבועיים מסר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי כל הנשק הכימי שבידי משטרו של אסד הושמד. “מדובר בהישג חשוב נגד הפצת נשק להשמדה המונית בהנהגת הארגון למניעת נשק כימי”, הוסיף אובמה.

סוריה פינתה משטחה עד כה 1,300 טונות של חומרים כימיים, והם הושמדו בלב ים במסגרת ההסכם למניעת נשק כימי שנחתם בהובלת רוסיה וארה”ב באוקטובר 2013. זאת במטרה להימנע מהתערבות צבאית אמריקנית, לאחר תקיפה כימית של כוחות אסד בפרבר של דמשק לפני שנה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות