מנסים להשפיע: מה קרה בפגישות הסודיות של עודה וטיבי ברמאללה

ראשי הרשימה המשותפת נפגשו בחשאי עם ראש המודיעין הפלסטיני בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל • הפלסטיני הציע לעודה, טיבי וסאמי אבו שחאדה לצרף מחדש את רע"ם כדי למנוע מנתניהו 61 מנדטים • הליכוד: ההתערבות - פיגוע מדיני לכל דבר עם היבטים פליליים
חרדים 10
כ"ד אב התשפ"ב / 20.08.2022 22:08

ראשי הרשימה המשותפת נפגשו בחשאי עם ראש המודיעין הפלסטיני בניסיון להשפיע על תוצאות הבחירות בישראל. כך דווח מוחמד מג’אדלה ב’אולפן שישי’ בחדשות 12.

לפי הדיווח ב’חדשות 12′ מאג’ד פרג’, אחד האנשים הקרובים לאבו מאזן, הזמין בשבוע האחרון לרמאללה את ראשי הרשימה המשותפת, איימן עודה, אחמד טיבי וסמי אבו שחאדה, והסביר להם שהרשות מודאגת מהאפשרות של חזרת נתניהו לשלטון.  הוא האשים אותם כי הם לא פועלים כראוי למנוע זאת.

“אתם לא עושים מספיק כדי להעלות את אחוז ההצבעה בחברה הערבית כדי למנוע מנתניהו חזרה לשלטון”, האשים פרג’.

כמו כן, דווח כי הוא הציע לצרף מחדש את רע”ם למשותפת כדי להעלות את אחוז ההצבעה, וכן אף הציע את שירותיו לתיווך עם רע”ם במידת הצורך.

לפי הדיווח, פרג’ נפגש עם ראשי המשותפת בשתי פגישות נפרדות: הראשונה עם איימן עודה ואחמד טיבי, והשנייה עם עודה וסאמי אבו שחאדה.

פרג’ הציע לראשי המשותפת לצרף מחדש את רע”ם למשותפת, כדי להעלות את אחוז ההצבעה בחברה הערבית ולמנוע מנתניהו 61 מנדטים להקמת ממשלה בראשותו.

הוא אף הציע את שירותיו לתיווך עם רע”ם במידת הצורך.

גורם בכיר ברשות הפלסטינית אישר את קיום הפגישה, אך הבהיר: מדובר בפגישות פוליטיות שגורמים ברשות מקיימים כל הזמן עם חברי כנסת ערבים ויהודים כאחד, ללא שום התערבות בבחירות בישראל.

ברשימה המשותפת ביקשו שלא להתייחס לפרסום.

בתוך כך, יו”ר בל”ד, ח”כ  סאמי אבו שחאדה, אומר כי המדינה היהודית היא הבעיה ולא הפתרון וכי אין היום מועמד מתאים לראשות הממשלה. לדבריו, המועמדים הקיימים לא מציעים לסיים את הכיבוש ואת החוקים הגזעניים שמפלים את הפלסטינים.

אבו שחאדה אמר בריאיון לליאת רגב ברשת ב’ כי אין הבדל משמעותי בין לפיד ונתניהו ואת שניהם לא מעניינת ההפרדה הגזענית. אבו שחאדה קרא לחבריו ברשימה המשותפת שלא לתמוך ביאיר לפיד כראש הממשלה ולפסול ישיבה בקואליציה תחתיו או המלצה עליו לנשיא.

בהצהרה שמסר בעמוד הפייסבוק שלו, אבו שחאדה דרש היום משאר ראשי הרשימה המשותפת לפסול ישיבה עם כל מועמד, וכן הצהרה כי הרשימה המשותפת לא תשב בקואליציה או תהווה רשת ביטחון לקואליציה כלשהי.

אבו שחאדה אמר: “הגענו למצב שבו השיח הפוליטי הידרדר משמעותית, והדיון בינינו לבין השמאל והימין הציוני מתעסק בתקציבים וכספים ולא על מאבק נגד הפרויקט הקולוניאלי ופרויקט המתנחלים שמחזק את העליונות הגזעית.

“הדגש על נתניהו הוא טעות ועלינו להודות בכך. הבעיה היא שהמערכת הפוליטית, כל מפלגות השמאל והימין נושאות בטעות זו, והיעדרותו של נתניהו מהמערכת הפוליטית לא תסיים את הכיבוש ואת האפליה”.

לדבריו, “אנחנו לא חלק השמאל או מהימין הציוני, אלא חלק מתנועה לאומית, ואנו מייצגים את עמנו בפוליטיקה הישראלית, ולא נהיה חלק מרשת ביטחון עבור אף צד. אנחנו לא רוצים לדחוק אף אחד לשוליים, וכל שותף שרואה את התוכנית הפוליטית שלנו כמתאימה לו, אנחנו מברכים על כך. אנחנו לא מקבלים את תמיכתה של אף ממשלה, לא מבפנים ולא מחו”ל, וכל השמות שהועלו לא מציעים שום דבר רציני כדי לשים קץ לגזענות ולעליונות ההודית.

“אנו מודעים לכך שאין שותף לרעיון הפוליטי שלנו בישראל ולכן לא נמכור לאנשים אשליות, ונהיה ברורים עם העם שלנו. המטרה היא להעלות את אחוז ההצבעה ולתקן את השיח הפוליטי של הקהילה הפלסטינית בישראל”.

בליכוד מסרו בתגובה: “הפרסום על התערבות אפשרית של הרשות הפלסטינית בבחירות בישראל כדי למנוע מראש הממשלה לשעבר נתניהו להיבחר היא פיגוע מדיני לכל דבר עם היבטים פליליים.

“הליכוד מתכוון לפנות לשירות הביטחון הכללי ולמשטרת ישראל ולדרוש מהם בדיקה מקיפה על התפתחות חמורה זאת ועל המעורבים בה”.

ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה: “הם תומכים בטרור, מבקרים מחבלים, קושרים קשר נגד הדמוקרטיה הישראלית ומקבלים משכורת מכל אחד ואחת מאיתנו. לעודה, טיבי ואבו שחאדה אין מקום בכנסת ישראל.

“מה שעצוב באמת זה ששקד, סער, לפיד וגנץ רוצים להקים ממשלה עם האנשים הללו. הבחירה פשוטה – ממשלה לאומית או ממשלה עם מי שחובר לאויבי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות