הכחיש שואה? אז מה: גנץ הצהיר שימשיך את המפגשים עם אבו מאזן

שר הביטחון הגיב לביקורת על מפגשיו עם אבו מאזן: "מתכוון להמשיך ולנהוג באופן אחראי ללא שיקולים פוליטיים" • אבו מאזן בהודעת הבהרה: איני מכחיש את השואה האיומה, רק הצבעתי על מעשי הטבח שמבצעת בנו ישראל
אריה ריבקינד
כ' אב התשפ"ב / 17.08.2022 12:47

שר הביטחון בני גנץ השיב היום (רביעי) על המתקפה נגדו, מתוך הממשלה ומהאופוזיציה, על פגישותיו עם יו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן – שטען בפגישה עם קנצלר גרמניה כי “ישראל ביצעה 50 שואות”.

גנץ הגיב:  “מי שלא שולח חיילים לקרב, ומי שאין לו אחריות לחיי אזרחי ישראל ולחיילי צה”ל – טוב יעשה אם לא יטיף על פגישות שמנעו ומונעות את המלחמה הבאה ומביאות ליציבות בשטח ולחופש פעולה מדיני”.

הוא הוסיף: “בזכות התיאום הביטחוני שמתבצע בדרגי השטח, ועל ידי ראשי מערכות הביטחון ועל ידי – יש אזרחים וחיילים רבים שחייהם ניצלו. מי שרוצה לטמון את הראש בחול ולהתעלם מהמציאות הביטחונית והמדינית המורכבת – לא מתאים לאחוז בהגה השלטון ולהוביל את מדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך ולנהוג באופן אחראי את ההתנהלות האזורית ובפרט מול הפלסטינים, למען ביטחון ישראל וללא שיקולים פוליטיים”.

הליכוד תקף עוד קודם לכן: “הכחשת השואה של אבו מאזן מזעזעת ומסוכנת, ושיתוף הפעולה האובססיבי של לפיד וגנץ עם אבו מאזן וממשיכי דרכו מסוכנת לא פחות. רק הליכוד יקים ממשלה יציבה שאינה תלויה בתומכי אבו מאזן”.

הביקורת על גנץ נשמעה גם מתוך הממשלה.

השרה איילת שקד עקצה את גנץ: “אבו מאזן נלחם בחיילי צה”ל בהאג, ומכחיש שואה בגרמניה. אסור לתת לו לגיטימציה ובטח שלא להזמינו לראש העין”.

השר יועז הנדל הוסיף:  “אבו מאזן היה ונותר מכחיש שואה. פגישות אישיות איתו הן מסר שלילי לאזור”.

כזכור, אבו מאזן סירב במהלך מסיבת עיתונאים עם הקנצלר שולץ, להביע חרטה על טבח 11  הספורטאים באולימיפאדת מינכן בשנת 1972 שבוצע על ידי ארגון ‘ספטמבר השחור’. “אם אתם רוצים לנבור בעבר, קדימה – ישראל ביצעה 50 שואות נגד פלסטינים לאורך השנים”, טען.

היום, לאחר הסערה בישראל ובעולם,  הוא הבהיר: “השואה היא הפשע הנורא ביותר בהיסטוריה המודרנית”. הוא הוסיף שלא התכוון לשלול את הייחודיות של השואה, ושהוא מגנה אותה בחריפות. “איני מכחיש את השואה האיומה, רק הצבעתי על מעשי הטבח שמבצעת ישראל בעם הפלסטיני. כוונתי הייתה לדבר על הפשעים ומעשי הטבח שביצעו הכוחות הישראלים נגד העם הפלסטיני מאז הנכבה. הפשעים האלו ממשיכים עד עצם היום הזה”, הוסיף עבאס.

לפני ההבהרה, גורמים בסביבתו של שר הביטחון בני גנץ פנו ללשכת אבו מאזן והעבירו מסר שההתבטאויות האלה אינן מקובלות – ועליו להתנער מהם. גם לפיד שוחח הבוקר עם מקורבו של יו”ר הרשות בנוגע לגינוי של דברי אבו מאזן.

שולץ צייץ מוקדם יותר בטוויטר תגובה לדברי אבו מאזן: “נגעל מההתבטאויות המקוממות. במיוחד עבורנו בגרמניה, כל הקבלה של השואה היא בלתי נסבלת ולא מתקבלת על הדעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות