ישובי עוטף עזה נצורים 3 ימים: מל”טים של צה”ל חגים מעל הרצועה

הצבא ן בכוננות גבוהה בעוטף עזה בעקבות מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בג'נין • צה"ל לא אישר לתושבי כרם שלום, שנמצאים בסגר, לצאת מהקיבוץ
חיים טוויל
ז' אב התשפ"ב / 04.08.2022 12:38

היום השלישי למתיחות בעזה: התושבים בעוטף עזה נכנסים הבוקר (חמישי) אל היום השלישי של הגבלות התנועה החריגות. בעקבות כך, צה”ל לא אישר היום  לחברי קיבוץ כרם שלום, שצמוד לגבול עם רצועת עזה, לצאת מהמקום.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

הכוננות הגבוהה החלה מחשש לתגובה למעצרו של בכיר הג’יהאד האסלאמי באסם א-סעדי בג’נין.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, חברי הקיבוץ, שנמצאים בסגר מתחילת השבוע, אמורים לצאת לסוף שבוע במלון בירושלים – אך הדבר יידחה לשעות החשיכה.

במקביל, מתחילת השבוע עשרות מל”טים תוקפים של צה”ל חגים מעל שמי עזה לאיסוף מודיעין ותקיפת חוליות נ”ט ומשגרי רקטות – במקרה הצורך. בנוסף, כוחות פרוסים מסביב לעוטף להגן מפני חדירה. גם נוכחות כוחות הטנקים ליד היישובים שליד הגדר תוגברה בימים האחרונים.

הרמטכ”ל כוכבי הגיע לאוגדת עזה לבחון את היערכות הכוחות ולהשתתף בהערכות המצב של פיקוד הדרום והמפקדים בשטח. בערכת המצב אמורים להחליט גם על מעבר “מהגנה להתקפה”.

ראש המועצה האזורית אשכול, גדי ירקוני, פנה במכתב לשר הביטחון בני גנץ, וביקש ממנו לטפל בדרכים חלופיות שבהן יוכלו לנסוע תושבי הדרום בעת חירום, כשהצירים נחסמים.

ירקוני, אמר הבוקר לאילאיל שחר בתוכנית הבוקר הזה ברשת ב: “יש איום קונקרטי של ניסיון צליפה באזרחים או חיילים. הדבר הכריח אותנו לרדת למדרון אחורי. איפה שאין ברירה חיי אדם קודמים לכל. לפעמים החוכמה היא לראות איך שולטים במצב בלי להסלים, ולפעמים התושבים שלי סובלים מזה לצערי”.

ההתרעה הקונקרטית לניסיונות של הג’יהאד האסלאמי לבצע פיגוע של ירי טילי נ”ט עדיין קיימת, ולכן החליטו במערכת הביטחון להמשיך גם ביממה הקרובה את חסימות הכבישים והאזורים שקרובים לרצועה, לצד הפסקת פעילות הרכבת בין אשקלון לשדרות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות