עשה הכנת שטח: יוגש אישום נגד המחבל מהפיגוע בגשר בני ברק

המשטרה והשב"כ סיימו את חקירת פיגוע התקיפה של הרב יצחק דהן על גשר בני ברק-גבעת שמואל: הוגשה הצהרת תובע • המחבל, בן 33, תושב העיירה עינאבוס, תכנן לבצע את הפיגוע על רקע לאומני - ואף עשה הכנת שטח בימים שקדמו לאירוע, על מנת לאתר מיקום ומועד מתאימים
חיים טוויל
כ"ח תמוז התשפ"ב / 27.07.2022 14:56

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי סיימו את חקירת פיגוע התקיפה של הרב יצחק דהן בתחילת החודש בגשר הולכי הרגל בין בני ברק לגבעת שמואל.

מהן ההגבלות על השימוש במזומן בקבלה/תשלום הלוואות ותרומות?

הרב דהן, ר”מ בישיבה, תושב בני ברק  בן 47 ואב לשישה ילדים, הותקף לפני שלושה שבועות באמצעות חפץ קהה, בעת שהיה בדרכו לתפילת שחרית על גשר הולכי הרגל בין בני ברק לגבעת שמואל.

הרב דהן, שנפצע באורח בינוני, פונה לביה”ח תל השומר לקבלת טיפול רפואי.

חקירת האירוע, שהוטלה על היחידה לחקירת פשעים במרחב דן ושירות הביטחון הכללי, הובילה תוך זמן קצר לזיהוי ומעצר של החשוד במעשה, מחבל ערבי בן 33, תושב העיירה עינאבוס הסמוכה לשכם.

מחקירת המחבל עלה, כי הוא תכנן לבצע את פיגוע התקיפה על רקע לאומני ואף עשה הכנת שטח בימים שקדמו לאירוע, על מנת לאתר מיקום ומועד מתאימים.

מעצרו של החשוד הוארך בבית המשפט מעת לעת ועם סיומה של חקירה מאומצת ומקיפה, הוגשה היום (רביעי) הצהרת תובע על הכוונה להגיש כנגד המחבל כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

הרב יצחק דהן, פצוע הפיגוע, מסר באמצעות עורך דינו בנימין ארביב, בתגובה להודעה הרשמית של המשטרה והשב”כ: “אני מודה לכוחות הביטחון על סיום עינוי הדין שעבר עלי בשבועות האחרונים וההכרזה הרשמית על אירוע לאומני, כפי שהיה ברור לי מהרגע הראשון.

“אני מודה גם לתקשורת שהעלתה את המודעות לנושא ביממה האחרונה ואת פנייתנו במכתבו של עו”ד ארביב לשר לבטחון פנים שזירזה את התהליך, ומאחל לכל עם ישראל שלא יבוא עוד שוד ושבר בגבולנו”.

אתמול התלוננו בני משפחתו ועורך דינו של הנפגע, כי למרות הבטחות המשטרה לפרסם את מסקנות החקירה, היא נמנעת לעת עתה מהגדרת האירוע כאירוע טרור לאומני. לדבריהם “הדבר נעשה משיקולים שונים ומשונים, כאשר לכולם ברור שמדובר באירוע טרור לכל דבר”.

הרב דהן שיתף ברגעים הקשים שעבר: “חוויתי תחושה לא פשוטה, אני זוכר היטב את מבטי השנאה של המחבל ואת המתקפה הברברית שלא הותירה שום ספק באשר לכוונותיו ולסיבתן. אני לא מצליח להבין למה המשטרה לא עומדת בהבטחתה לפרסם את זהות המחבל ואת מניעיו, למרות שהוא עצור זה מכבר. נראה כאילו מישהו גורר רגליים במכוון”.

הרב דהן הוסיף: “מקרה כזה בלב לבה של עיר חרדית משאיר תחושה של פחד ואימה אצל כלל הציבור, אחרי פיגועים חוזרים ונשנים. נראה שיש מי שמעדיף להרדים את הציבור ולא לספר לו את האמת”.

עוד בנושא:

קרבן הפיגוע בבני ברק מאשים: למה המשטרה לא מכריזה על ‘לאומני’?

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות