קרבן הפיגוע בבני ברק מאשים: למה המשטרה לא מכריזה על ‘לאומני’?

הרב יצחק דהן, שהותקף ונדקר בידי מחבל על הגשר המוביל מבני ברק לגבעת שמואל, זועם על הסחבת ועל התחמקות המשטרה מהגדרת האירוע כלאומני • עורך דינו בנימין ארביב במכתב לשר בר לב: "מנע את עינוי הדין וגרירת הרגליים"
חיים טוויל
כ"ז תמוז התשפ"ב / 26.07.2022 15:57

שלושה שבועות חלפו מאז אירוע הדקירה שהתרחש על הגשר המוביל מבני ברק לגבעת שמואל, במהלכו תקף מחבל ערבי את הרב יצחק דהן, ר”מ בישיבה, תושב בני ברק ואב לשישה – ופצע אותו באורח בינוני.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

המחבל נלכד יממה לאחר מכן בידי כוחות הביטחון, ועל פרטי האירוע הוטל צו איסור פרסום, שהוסר ביום חמישי שעבר.

למרות הבטחות המשטרה לפרסם את מסקנות החקירה, היא נמנעת לעת עתה מהגדרת האירוע כאירוע טרור לאומני.

לפי בני משפחתו ועורך דינו של הנפגע, הדבר נעשה משיקולים שונים ומשונים, כאשר לכולם ברור שמדובר באירוע טרור לכל דבר.

הרב דהן משתף ברגעים הקשים שעבר: “חוויתי תחושה לא פשוטה, אני זוכר היטב את מבטי השנאה של המחבל ואת המתקפה הברברית שלא הותירה שום ספק באשר לכוונותיו ולסיבתן. אני לא מצליח להבין למה המשטרה לא עומדת בהבטחתה לפרסם את זהות המחבל ואת מניעיו, למרות שהוא עצור זה מכבר. נראה כאילו מישהו גורר רגליים במכוון”.

הרב דהן מוסיף: “מקרה כזה בלב לבה של עיר חרדית משאיר תחושה של פחד ואימה אצל כלל הציבור, אחרי פיגועים חוזרים ונשנים. נראה שיש מי שמעדיף להרדים את הציבור ולא לספר לו את האמת”.

לאור הסחבת ועקב ניסיון העבר במקרים דומים, פנה עו”ד בנימין ארביב, עורך דינו של הרב דהן, במכתב בהול לשר לביטחון פנים עמר בר לב, בדרישה לחשוף את זהותו של המפגע ואת פרטי החקירה.

עו”ד ארביב מציין: “בחלוף זמן כה רב שהמחבל נתון במעצר, לא נותר ספק שהפרטים מצויים בידי המשטרה והחקירה הסתיימה. ניסיון העבר הוכיח שהמשטרה לא ממהרת ואפילו מעדיפה שלא להגדיר אירוע כזה כאירוע לאומני, משום שיש לדבר השלכות רוחב ציבוריות וכלכליות, גם כשברור כשמש שזה המקרה. צריך לזכור שלנפגע נגרם סבל רב, שכן משאירים אותו תלוי ועומד ולא מכריעים את העניין והוא סובל מעינוי דין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות