ביקורת על הצנזורה: לא תאמתם חשיפת המל”טים עם משרד הביטחון

ביקורת על הצנזורה: התירה לפרסם כי צה"ל משתמש בכלי טייס בלתי מאויישים חמושים למשימות תקיפה וחיסול - בלי לתאם עם משרד הביטחון • גורם בתעשייה הביטחונית: "זמן קצר לאחר ההודעה של הצנזורה - פנו אלינו ואמרו לנו שאסור לנו לדבר על כלי הטיס החמושים שאנחנו מייצרים"
חרדים 10
כ"ב תמוז התשפ"ב / 21.07.2022 14:51

הודעת הצנזורה מאתמול (רביעי), לפיה אין מעתה מניעה לפרסם שצה”ל משתמש בכלי טייס בלתי מאויישים חמושים, תפסה בהפתעה את התעשיות הביטחוניות הישראליות שמייצרות את כלי הטיס.

מקדם שוויון תעסוקתי מגדרי? אתה יכול לקבל מענק! • הנה כל הפרטים

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

לפי דיווח של איתי בלומנטל ב’כאן חדשות’, החברות שנמצאות תחת פיקוח הדוק של משרד הביטחון והממונה על הביטחון במערכת הביטחון (המלמ”ב), קיבלו הנחייה חד משמעית שלא להתבטא וכי “אין שינוי מדיניות”.

גורם בתעשייה הביטחונית אמר: “ההודעה של הצנזורה הפתיעה אותנו. זמן קצר לאחר ההודעה פנו אלינו מהמלמ”ב, הודו שההודעה תפסה אותם בהפתעה ואמרו לנו שאסור לנו לדבר על כלי הטיס החמושים שאנחנו מייצרים”.

הגורם הוסיף שהיה ראוי שיהיה תיאום מקדים בין הצנזורה לבין המלמ”ב – זאת אחרי שנים בהן היה אסור לפרסם כי צה”ל משתמש בכטב”מים חמושים לביצוע משימות של תקיפה וחיסולים ממוקדים מהאוויר.

בהודעה של הצנזורה נאמר: “בתום עבודת מטה, במהלכה בחנה הצנזורה את תחום המל”טים התוקפים בצורה מעמיקה ועניינית, נמצא כי אין מניעה לפרסם את השימוש שמבצע צה”ל במל”טים תוקפים במסגרת פעילותו המבצעית”.

מדובר ב’זיק’ – כלי טיס מתקדם הנושא טילים.

ה’זיק’ נמצא בשימוש כבר שנים רבות ובמשך 15 השנים האחרונות ישראל השתמשה בו במרבית הסיכולים הממוקדים שביצעה בעזה ובמקומות נוספים, וזאת בין היתר משום שהטיל שכלי הטיס נושא קטן, מדויק ועם ראש נשק שלא מביא לפגיעה סביבתית.

בנוסף משתמשים בו כדי לבצע את נוהל ‘הקש בגג’, על מנת להרחיק אזרחים בלתי מעורבים ממטרות שיותקפו.

למרות שכלי הטיס הזה נמצא בשימוש כבר שנים רבות, ההחלטה הייתה שלא לפרסם את השימוש בו.

מעבר לכך שהוא אינו גורם לנזק סביבתי, יש לו יתרון גדול ביכולת המתקדמת לעקוב אחרי כלי רכב שנמצאים בתנועה – יכולת שפותחה בישראל.

ב’כאן חדשות, פורסם אמש כי בין החיסולים המפורסמים ביותר בשנים האחרונות באמצעות המל”טים אפשר לציין את חיסולו של אחמד ג’עברי, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס שהיה אחראי על חטיפת גלעד שליט, שחוסל בתחילת 2012. חיסול נוסף הוא של ג’יהאד מורנייה, בנו של בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה, שחוסל בסוריה בשנת 2015.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות