המשטרה תחדד נהלים: אכיפה כנגד רמקולים של שירי שבת – לא חוקית

ח"כ אורי מקלב ו'בצלמו' פנו אל המשטרה בעקבות חקירת תושבת עפולה שהפעילה שירי שבת - ושם הבהירו מיידית: החקירה בניגוד להנחיות • "נחדד נהלים מול המחוז הצפוני" • פרקליט האישה: "כעת נותר למשטרה להתנצל בפני מרשתי ולמצות את הדין עם השוטרים"
חיים טוויל ואריה ריבקינד
כ' תמוז התשפ"ב / 19.07.2022 19:25

לאחר הפרסום אתמול על החקירה הפלילית של קרנית אבידב,  תושבת עפולה, לאחר שהפעילה רמקולים עם שירי שבת  סמוך לכניסת השבת – במשטרת ישראל הודיעו לח”כ אורי מקלב כי יחדדו נהלים מול תחנות המשטרה ברחבי הארץ.

מהפכת שירות בתחבורה ציבורית: למה מעכשיו משתלם לנסוע יותר?

ח”כ הרב מקלב פנה אל המשטרה בדרישה לבחון את המקרה ואף את חוקיותו. במשטרת ישראל הבהירו מיידית, כי ישנן הנחיות ברורות בנושא מאת היועצים המשפטיים וכי ההנחיות יחודדו במחוז בו התרחש המקרה.

כפי שדווח אמש בחרדים 10, אבידב, אם ל-8 ילדים, נחקרה במשטרה על כך שהפעילה בערב שבת למשך כשתי דקות רמקולים עם שירי שבת.

מדובר ברמקולים המשמיעים נעימות שבת, כפי שמקובל בעשרות ערים בישראל.

בסמוך להפעלת שירי השבת בעפולה, התייצבו בכניסה לביתה שוטרים מתחנת משטרת עפולה, איימו עליה בהחרמת רכושה ואף זימנו אותה לחקירת משטרה – שהתקיימה בעיצומו של צום י”ז בתמוז.

במשטרת ישראל הפנו את לשכת ח”כ מקלב למכתבו של עו”ד מיכאל ליטווק אל נציבת תלונות הציבור במשטרת ישראל – שם התיג את עמדת היועמ”ש ממנה עולה בבירור כי השמעת המוסיקה והצפירה כשלעצמה אינה מנוגדת לחוק, וממילא כל פעולה הננקטת על מנת למנוע את השמעתה אינה חוקית,

“אין מדובר בהקמת רעש כהגדרתו בתקנות למניעת מפגעים… בנסיבות אלה לא תטפל משטרת ישראל בתלונות על הקמת רעש כתוצאה מהשמעת מוסיקה למשך זמן קצר וקצוב ממערכות שמע אלה”.

עו”ד מיכאל ליטווק אמר: “הפעלת צופרי השבת היא חוקית ואני שמח שמשטרת ישראל מתחילה להפנים זאת. כעת נותר למשטרה להתנצל בפני מרשתי ולמצות את הדין עם השוטרים המעורבים”.

שי גליק, מנכ”ל בצלמו: “גם כעת אחרי שהמשטרה מודה שהיא טעתה היא טרם מצאה לנכון להתנצל ולסגור את התיק. חבל שמשטרת ישראל שמזדרזת לחקור אנשים תמימים שוכחת לסגור להם את התיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשיש אנשים בצהריים ביום שבת בצהריים שמים מוזיקה ועושים חגיגות ורעש פתאום זה חוקי רוצים משיח
    19/07/2022 22:16
    ל
  1. עולם הפוך