טלטלה במרצ: השר ניצן הורוביץ לא יתמודד על תפקיד יו”ר המפלגה

שר הבריאות ויו"ר מרצ הודיע כי לא יתמודד לראשות המפלגה - אך ימשיך כחבר ברשימה לכנסת הבאה • "מרצ חזרה להגה השלטון לאחר יותר מ-20 שנה באופוזיציה, וזכתה בתפקידים בכירים"
אריה ריבקינד
י"ג תמוז התשפ"ב / 12.07.2022 13:24

שר הבריאות ויו”ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע בצהרים (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות המפלגה בבחירות הקרובות – אך ימשיך ברשימה לכנסת הבאה.

לפי שעה, סגן השרה יאיר גולן, איש השמאל הקיצוני,  הוא המתמודד היחיד על ראשות המפלגה.

במכתב לחברי ופעילי המפלגה כתב הורוביץ: “הקמנו ממשלה היסטורית שהצילה את הדמוקרטיה הישראלית. מרצ חזרה להגה השלטון לאחר יותר מ-20 שנה באופוזיציה, וזכתה בתפקידים בכירים. הוכחנו כי אנו יודעים לקחת חלק בהנהגת המדינה ורשמנו הישגים רבים”.

הורוביץ, שנבחר לפני מעל שלוש שנים לכהן כיו”ר מרצ, הסביר את החלטתו: “בנקודת הזמן הזו, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי עם הרבה הישגים, החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ.

“אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים”.

סגן שרת הכלכלה, ח”כ יאיר גולן, הגיב על פרישת הורוביץ מהנהגת המפלגה: “אני מאחל לחברי ניצן הורוביץ הצלחה רבה. ניצן תרם רבות למרצ, למשרד הבריאות ולמדינת ישראל. משוכנע שנמשיך לפעול יחד למען שמאל גדול וחזק”.

יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין בחשבון הטוויטר שלה: ״מצרה על הודעתו של חברי השר ניצן הורביץ שלא להתמודד שוב לראשות המפלגה. מההתחלה היינו שותפים פוליטיים ופעלתי לבחירתו ליו״ר. הוא הוביל אותנו במערכות בחירות תכופות וקשות והביא אותנו להנהגת המדינה לאחר שנים רבות. אני גאה במנהיגותו ובהישגיו כשר הבריאות ומודה לו מאד על הגיבוי והתמיכה״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות