בנט הטיל וטו על מינוי ביילין ליו”ר רט”ג • זנדברג: מתכווצת מבושה

השרה להגנת הסביבה תכננה להעלות לאישור הממשלה ביום ראשון את מינויו של יוסי ביילין לתפקיד יו״ר רשות הטבע והגנים • אבל נפתלי בנט נענה לבקשה של איילת שקד והטיל וטו על המינוי • השרה זנדברג בהלם: "כניעה לקמפיין פוליטי מבית היוצר של מכונת הרעל. פסילה אישית"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשפ"ב / 08.07.2022 14:39

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, שפעלה למינויו של השר לשעבר יוסי ביילין ליו”ר מליאת רשות הטבע והגנים (רט”ג) – ספגה בצהרים (שישי) סיכול ממוקד. זאת לאחר שנפתלי בנט ניצל את זכותו והטיל וטו על המינוי.

מדובר, למעשה, בתפקיד של יו”ר דירקטוריון רשות הטבע והגנים. בנט עדכן את השרה זנדברג שהמינוי לא יובא לאישור הממשלה.

מפלגת תקווה חדשה כולה הודיעה כבר קודם לכן כי היא צפויה להצביע נגד המינוי.  “אין שום סיבה להביא מינוי כזה בתקופת בחירות, וללא וודאות כי היו”ר הנכנס ישמור על האתרים הלאומיים בירושלים וביהודה ושומרון”, אמר השר יועז הנדל.

יו”ר ימינה ושרת הפנים, איילת שקד, הודיעה כי תתנגד גם היא בממשלה למינוי. היא גם פנתה לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט ודרשה ממנו להשתמש בזכות הוטו “ולבטל או ולעכב את המינוי עד שהממשלה תקבל התחייבות מפורשת מביילין ששום אתר בירושלים או ביו”ש לא יפגע ופיתוחו לא יעוכב”.

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג מסרה בתגובה: “מתכווצת מבושה לנוכח הכניעה לקמפיין פוליטי מבית היוצר של מכונת הרעל. פסילה אישית ורדיפה של אדם בשל זהותו מהווים ניצחון לכל מה שהממשלה נלחמה נגדו בשנה האחרונה. כנראה שנכשלנו, ובמובן העמוק, אם זו הקלות שבה מחול השדים של בן גביר ושותפיו מגיע תוך שעות לצמרת מי שביקשו להנהיג שיח אחר, כבוד הדדי ואחדות.

מוקדם יותר היום פנה ח”כ אופיר סופר מהציונות הדתית ליועצת המשפטית לממשלה, נגד הכוונה להביא לאישור הממשלה את מינויו של ביילין ביום ראשון, זאת על אף שמדובר בממשלת מעבר.

גורמים בימין תקפו, לאחר שב’ישראל היום’ נחשפה הכוונה לאשר את המינוי כבר ביום ראשון הקרוב: “זנדברג הופכת את הרט”ג לסניף של מרצ. יש חשש כי ביילין בתפקידו כיו”ר רט”ג יוכל לסכל או לעכב פעולות בגנים הלאומיים במזרח ירושלים ובהתיישבות כמו בגן לאומי  סובב חומות ירושלים שם נמצא גם עיר דוד, גן לאומי הרודיון וגן לאומי נחל פרת. ביילין יוכל לעכב חפירות, את פעילות הרכבל לעיר העתיקה בירושלים שאושר לאחרונה בבג”ץ אחרי התנגדויות רבות ועוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות