העיתונאי שהוצא להורג על ידי דעאש – ישראלי

סטיבן סוטולף, העיתונאי שסרטון הוצאתו להורג על ידי דעאש זעזע את העולם הוא יהודי שהחזיק גם באזרחות ישראלית ואף למד במרכז הבינתחומי בהרצליה • חבירו לשבי: סוטולף שמר על מספר סממנים יהודיים, כמו צום יום כיפור ותפילה לכיוון ירושלים, מבלי ששוביהם יבחינו בכך • דאעש מאיימים על עיתונאי שלישי
אליעזר היון
ח' אלול התשע"ד / 03.09.2014 13:18

העיתונאי סטיבן סוטולף,ש הוצא להורג על ידי ארגון דעאש היה בעל אזרחות ישראלית, כך פורסם הבוקר [רביעי].

סוטלוף חלף במסעו מפלורידה דרך תימן, בחריין, לוב, טורקיה וירושלים. בארץ הוא עשה שימוש בדרכונו הישראלי. על פי הדיווחים סוטלוף למד בחוג לממשל במרכז הבינתחומי בהרצליה.

הבוקר [ד] העיתון ‘ידיעות אחרונות’ חשף, כי העיתונאי האמריקני שהוצא להורג לאחרונה וסרטון הרצח שלו הופץ אמש ברשתות החברתיות, היה בעצם יהודי. כעת כאמור נודע כי מלבד יהדותו הוא גם החזיק באזרחות ישראלית מלבד זו האמריקנית.

חברו לשבי של סוטולף סיפר על עובדת היותו של סוטולף יהודי, ולדברי אותו חבר הוא אף שמר על מספר סממניו יהודיים מבלי ששוביהם יבחינו בכך.

השבוי תיאר לידיעות אחרונות כיצד שמר סוטלוף על צום יום הכיפורים, “הוא אמר להם שהוא חולה ואינו רוצה לאכול, למרות שבאותו היום הגישו לנו ביצים, היה נראה שהוא התפלל באופן חבוי לכיוון ירושלים. הוא הסתכל לאן המוסלמים מתפללים ושינה קצת את הכיוון”.

איום על העיתונאי השלישי

אנשי ארגון הטרור ‘המדינה האיסלאמית’ (דאעש) הפיצו אתמול (שלישי) סרטון תחת הכותרת “מסר שני לאמריקה” ובו נראית, לכאורה, עריפת ראשו של עיתונאי אמריקני נוסף: סטיבן סוטלוף, בן 31, שנחטף לפני כשנתיים בסוריה.

דובר הבית הלבן, ג’וש ארנסט, אמר כי ארצות הברית אינה יכולה לאמת עדיין את רציחתו של סוטלוף, וכי אמיתות הסרטון תיבדק. בסרטון, שעלה לרשת היום, פונה סוטלוף למצלמה ונושא דברים אל נשיא ארצות הברית.

בשבוע שעבר פנתה אמו של סוטלוף, שירלי, בקטע וידאו אל מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, וביקשה כי יחוס על חיי בנה.

לפני כשבועיים הופץ תיעוד הוצאתו להורג האכזרית של העיתונאי האמריקני ג’יימס פולי – שעורר סערה ברחבי העולם. באותו סרטון נראה איש דאעש מחזיק גם בסוטלוף, כשהוא לבוש במדי אסיר כתומים, ואיים כי יוציא אותו להורג אם ארצות הברית לא תפסיק את התקיפות האוויריות בעיראק.

סוטלוף,  עיתונאי פרילנסר עבור העיתונים ‘טיים’ ו’Foreign Policy’, נראה לאחרונה בסוריה באוגוסט 2013, ומאז ועד לפרסום סרטון עריפת הראש של פולי, לא נודעו עקבותיו.

כעת מאיימים בדאעש להמשיך במסע הרצחני ולהוציא להורג עיתונאי שלישי שנמצא בידיהם: דיוויד היגינס מבריטניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות