מדינה בקריסה: מחר שביתה כללית בבתי הספר היסודיים ובגני הילדים

לאחר שבימים האחרונים הלימודים החלו בשעה 10:00, הסתדרות המורים הודיעה: הלימודים ביום רביעי לא יתקיימו כלל • מזכ"לית ההסתדרות בן דויד: "נמשיך בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של האוצר" • ולמה האוצר גורר רגליים?
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"ב / 21.06.2022 19:50

לאחר שלא הושגו הסכמות עם משרד האוצר, הסתדרות המורים הכריזה על החרפת העיצומים: שביתה כללית מחר (רביעי) במערכת החינוך בכל רחבי הארץ – בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובאולפנים.

אלה השינויים במסלולי התח”צ הבין עירונית בירושלים • כל הפרטים

הלימודים במוסדות החינוך המיוחד יתקיימו כסדרם.

בהסתדרות המורים טוענים כי הם מתכוונים להמשיך בעיצומים עד שתונח הצעה קונקרטית של משרד האוצר. הם קראו לשר האוצר אביגדור ליברמן שלא להמתין ליום ראשון – אלא להיכנס למשא ומתן רציני כבר מחר.

מזכ”לית ההסתדרות יפה בן דויד: “אנחנו מנהלים כבר חצי שנה מו”מ עם פקידי האוצר אבל טרם קיבלנו אפילו הצעה קונקרטית אחת. אני קוראת שוב לשר האוצר, אביגדור ליברמן, להגיע באופן אישי ולשבת עם שרת החינוך, מנכ”לית המשרד, הממונה על השכר ואיתי – כבר מחר”.

בהסתדרות המורים הדגישו כי נציגיהם מוכנים לשבת “עד שייצא עשן לבן”.

בהודעה מטעמם נמסר, כי הם “מקווים שביום רביעי שר האוצר ינחה את פקידי האוצר להגיע סוף סוף עם טבלאות שכר והצעות קונקרטיות לתוספות שכר לכל עובדי ההוראה בשירות המדינה”.

בן דויד הוסיפה: “זאת שעת חירום לאומית וסכנה מוחשית לעתיד מדינת ישראל. רק הסכם שכר ימנע את הנטישה שמובילה לקריסת מערכת החינוך”.

הנהגת ההורים הארצית הודיעה כי היא דורשת מהסתדרות המורים לעצור לאלתר את השביתה מחר, שתפגע קשות בילדים ובהורים.

הסתדרות המורים הטילה עיצומים על הלימודים אתמול והיום – והלימודים החלו רק בשעה 10:00.

למעשה כבר יש הסכמות בין הצדדים וניתן יהיה לחתום על הסכם מהר יחסית. שני הצדדים מסכימים על נקודות המפתח להסכם הבא: תוספות שכר גדולות למורים הצעירים ותוספות פחותות למורים הוותיקים. זאת לצד מתן אפשרות למנהלים לתמרץ מורים טובים על עמידה ביעדים ועל הישגים משמעותיים.

למרות ההבנות, במשרד האוצר גוררים בינתיים רגליים. הסיבה היא ששם רוצים לחתום קודם על הסכם חבילה גדול עם ההסתדרות הכללית, ורק לאחר מכן עם הסתדרות המורים.

כמו כן, משרד האוצר, שאמור לאשר את העלאת שכר עובדי ההוראה, מתנה את המהלך בכמה דרישות. אחת מהן היא סנכרון ימי החופשה של המורים מול ההורים, כך שהחופש הגדול לא יחל ביולי אלא באוגוסט, ויימשך אל חגי תשרי (שלרוב חלים בספטמבר).

בהסתדרות המורים לא מוכנים כלל לדון בכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות