פתרון מצוקת הדיור או זריית חול? שקד חתמה על מרחב התכנון לכסיף

שרת הפנים חתמה על מרחב התכנון המיוחד של כסיף והודיעה כי תקדם את הקמת העיר החרדית בנגב. בנציגות החרדית לגלגו: "אל תשלחי את הזוגות הצעירים שלנו לכסייפא"
שלמה בן חיים
ט' סיון התשפ"ב / 08.06.2022 19:53

האם הפתרון למצוקת הדיור החרדית יגיע דווקא מכיוון העיר החדשה כסיף? היום (רביעי) פרסמה שרת הפנים איילת שקד כי חתמה על מרחב התכנון המיוחד, בו תתוכנן העיר, וזאת בהמשך להחלטת הממשלה לעניין “הקמת יישוב עירוני חדש בעל צביון חרדי -כסיף” באזור צומת תל ערד שבנגב. בנוסף, מתוקף ההחלטה, תקדם שרת הפנים את הקמתה של ועדה מיוחדת לתכנון ולבנייה לצורך הקמת העיר.

שרת הפנים, איילת שקד, מסרה לאחר החתימה: “לאחר שהעברנו בהחלטת ממשלה את הקמת העיר החרדית כסיף, אנחנו ממשיכים לקדם את תכנונה. חתמתי היום על מרחב התכנון המיוחד בעיר ועל הקמתה של ועדה מיוחדת לצורך הקמת העיר. מדובר בהחלטה חשובה שתקדם פתרון דיור זמין ורחב לאוכלוסיה החרדית, ותרומה לחיזוק ההתיישבות בנגב״.

שלומי הייזלר, יו”ר מטה התכנון הלאומי, מסר: ״חתימה על הצו מהווה צעד משמעותי בהגשמת מדיניות תכנונית לאומית לקידום וחיזוק ההתיישבות באזור הדרום והנגב בכלל. מדובר בצעד שמשקף מדיניות תכנונית חברתית המבקשת לחזק את הפריפריה, להגדיל את היצע יחידות הדיור ולעודד התיישבות בעלת צביון חרדי באזור״.

עם זאת, הנציגות החרדית מלגלגת על ההכרזה. ח”כ יעקב אשר מסר “לא תודה ובלי טובות. אל תשלחי זוגות צעירים שלנו לכסייפא הרחוקה. אל תזרי חול בעיני הציבור שכיבד אותך כל כך הרבה שנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות