הקואליציה באולטימטום לרע”ם; הורוביץ יצא נגד זועבי

בכירי הקואליציה לרע"ם: עד ש'חוק יו"ש' לא יאושר - החוקים שלכם לא יקודמו • הורוביץ במסר לח"כ זועבי המורדת: "מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו" • בקואליציה מתכננים: "נטפל במי שהפרו המשמעת הקואליציונית, בתקווה שעד ההצבעה החדשה כבר לא יהיו בכנסת"
אריה ריבקינד
ח' סיון התשפ"ב / 07.06.2022 15:01

על רקע חלקם של ח”כי רע”ם במפלה של הקואליציה אמש, לאחר ש’חוק יו”ש’ נפל, וכך גם מינויו של מתן כהנא לשר לשירותי דת: בכירי הקואליציה שיגרו היום (שלישי) מסר נוקשה למפלגת רע”ם.

לפי דיווח של אנה ברסקי ב’מעריב’, ראשי הקואליציה הבהירו למנסור עבאס: “כל עוד התקנות ליו”ש לא אושרו, אף חוק של רע”מ לא יקודם בשום פורמט”.

בקואליציה נחושים להביא את ‘חוק יו”ש’ להצבעה נוספת בעוד כשבוע או שבועיים, כאשר עד אז מתכננים “לטפל במי שהפרו את המשמעת הקואליציונית, בתקווה שעד ההצבעה החדשה הם כבר לא יהיו בכנסת”.

השאלה מה יעשו ראשי רע”מ ומרצ כדי לגרום לחברי הכנסת מאזן גנאים וג’ידא רינאווי זועבי להתפטר.

בין היתר, ראש מפלגה יכול ללחוץ על הח”כ המורד להחזיר את המנדט ולעזוב, אך ההחלטה הסופית נמצאת בידי הח”כ עצמו בלבד.

בקואליציה מאמינים כי יוכלו להפעיל נגדם את המנופים שקיימים בתוך הציבור הערבי.

בינתיים, יו”ר מרצ, שר הבריאות ניצן הורוביץ, כבר יצא נגד ההתנהלות של חברת מפלגתו זועבי  ואמר כי מי שלא מסוגל לתמוך בפעילות הממשלה, צריך לפרוש מתפקידו.

הורביץ צייץ: “הממשלה חשובה לנו, חשובה לישראל. למרצ יש בה הישגים רבים. אנחנו מחוייבים להחלפת נתניהו ולבלימת סמוטריץ/בן גביר. מרצ לא תתן יד לחזרתם לשלטון. זה מחייב מאמץ והחלטות קשות.

“מי שלא יכול לעמוד בקשיים, יכול לסיים את תפקידו. אני עובד ללא הרף כדי לשמור על הממשלה ולמנוע בחירות. משוכנע שנצליח”.

דבריו של השר הורביץ נאמרו על רקע דבריו של שר החוץ יאיר לפיד בראיון לדמוקרט טיוי: “אנשים צריכים לקבל החלטה, מי שלא יכול לחיות עם הקואליציה הזאת שיעזוב, מי שיכול שיתחייב לה, זה נכון לכל המפלגות ולכל חברי הקואליציה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות