דיון מחודש ב’תיק טלנסקי’: עד מחר יוגשו התמלילים והקלטות

הדיון המחודש - בעקבות הקלטות של שיחות טלפון בין שולה זקן לבין אולמרט שזקן הביאה לפרקליטות כחלק מהסדר הטיעון שנחתם עמה במשפט פרשת הולילנד וכן ביומנים שניהלה זקן בעת שהייתה מזכירתו של אולמרט
חן מענית, גלובס
ז' אלול התשע"ד / 02.09.2014 09:03

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש היום (שלישי) משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת טלנסקי. זאת, לאחר שבית המשפט העליון נענה לבקשת המדינה והחזיר את התיק למחוזי שכבר זיכה את אולמרט בפרשה, כדי שיגבה ראיות חדשות בו.

המדובר בשיחות טלפון מוקלטות שביצעה שולה זקן לאולמרט שאותם היא הביאה לפרקליטות במסגרת ההסכם שנחתם עמה במשפט פרשת הולילנד ובתמורה להקלה בעונשה. כמו כן, תעיד זקן במשפט טלנסקי מטעם התביעה ויוצגו כראייה יומנים שהיא ניהלה בעת שהייתה מזכירתו של אולמרט ואשר לטענת הפרקליטות מוכיחים כי אולמרט לקח לכיסו הפרטי כספים שהעביר אליו איש העסקים מוריס טלנסקי ולא עשה בהם רק שימוש למטרות פוליטיות.

בדיון היום שהיה טכני בעיקרו ושאולמרט נעדר ממנו, הוחלט כי עד מחר בשעות הצהריים יוגשו התמלילים והקלטות אך הן יישארו בשלב זה אסורים לפרסום. עוד נקבע כי זקן תעיד במשפט החל מה-3 בנובמבר ובהמשך היא תחקר נגדית על ידי פרקליטי אולמרט שגם יעיד בעצמו.

במהלך הדיון טען סנגורו של אולמרט, עו”ד אייל רוזובסקי, כי רק אחת מהקלטות בתיק הועברה לידי ההגנה כחומר חקירה. התובע, עו”ד אורי קורב הסביר לשופטים יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן-פלדמן כי הדבר נובע מטעמים של צנעת הפרט וביטחון המדינה. בין היתר, הקליטה זקן את עוה”ד נבות תל צור, רועי בלכר ואלי זהר. בשיחה אחרת היא התייעצה עם מתקשרת (מדיום).

הראיות החדשות בתיק הגיעו מידי זקן במסגרת המגעים עמה במשפט הולילנד, שבו הורשע אולמרט בשוחד ונדון ל-6 שנות מאסר. לאחר שזקן שבה והציגה ראיות חיצוניות, חפציות ובעיקר קלטות, שלא היו בידי המדינה ושלא יכלו להיות בידה קודם לכן – הגיעו הצדדים להסדר טיעון, שבמסגרתו נדונה זקן ל-11 חודשי מאסר בלבד בתיק הולילנד. בין יתר הראיות המדוברות שנמסרו למדינה יש שתי קלטות, שבהן נשמעים אולמרט וזקן משוחחים ביניהם בהקשר הרלוונטי לתיק טלנסקי.

לטענת הפרקליטות, השיח הזה – יחד עם הרישומים ביומניה של זקן – מתירים באופן ברור את הספק שהטריד את בית המשפט המחוזי ושעמד בשורש זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי. בפרשת טלנסקי אולמרט זוכה על ידי המחוזי מהאישום כי בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים וכשר התמ”ת הוא קיבל מאיש העסקים האמריקני, מוריס טלנסקי, מאות אלפי דולרים שלא דווחו כדין, חלקם בתוך מעטפות ובמזומן. המדינה סבורה כי הראיות החדשות שבידיה יסייעו לה לשכנע את שופטי המחוזי לשנות את החלטתם, ולהרשיע את אולמרט בדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות