לאורך עשרות קילומטרים: ‘חטיבה משימתית’ תוקם נגד כניסת שב”חים

מפקדת חטיבת כפיר תקבל בתחילה את המשימה בשבועות הקרובים • בהתאם להצלחה: יוחלט אם הפיילוט יורחב לגזרות נוספות לאורך עשרות קילומטרים
חרדים 10
כ"א אייר התשפ"ב / 22.05.2022 08:29

צה”ל יקים בשבועות הקרובים ‘חטיבה משימתית’, שתהיה אחראית למניעת כניסת שב”חים לישראל לאורך עשרות קילומטרים במרחב התפר. כך מדווח ‘ישראל היום’.

מדובר בפיילוט שיתקיים בשלב ראשון בגזרת ‘מכבים’, ואם יצליח, ייתכן שיורחב גם לגזרות נוספות.

החטיבה המשימתית תפעל לשיפור ההגנה על מרחב התפר באמצעות פיקוד ושליטה אפקטיביים יותר. במסגרת זו, בתקופה הקרובה תקבל מפקדת חטיבת כפיר, בפיקודו של אל”מ שרון אלטיט, את המשימה.

הגדודים שיעברו לפיקודו יהיו הגדודים שגם כך מבצעים תעסוקה מבצעית במקום. בהמשך תתקבל בצה”ל החלטה אם החטיבה המשימתית תישאר באופן קבוע חטיבת כפיר, או שיתקיים סבב בין החטיבות.

כמו כן, טרם הוחלט אם החטיבה המשימתית תישאר בשטח עד להודעה חדשה, או שתוקם בכל פעם מחדש בהתאם לצורך הביטחוני.

בהתאם להצלחת הפיילוט, ידונו בצה”ל גם באפשרות להקמת חטיבות משימתיות נוספות בגזרות נוספות לאורך מרחב התפר.

בעקבות גל הפיגועים בחודשיים האחרונים, עיבה צה”ל באופן משמעותי את סדר הכוחות ביהודה ושומרון כדי להגן על מרחב התפר ולהילחם בתופעת השוהים הבלתי חוקיים. זאת לאחר שבמשך שנים לא הקצה צה”ל כוחות להגנה על מרחב התפר, וכ־40 אלף שוהים בלתי חוקיים נכנסו לישראל כמעט באין מפריע.

כעת, לצד הקצאת הכוחות, החל משרד הביטחון בעבודות לתיקון הפרצות הרבות בגדר המערכת ופרש תלתליות במקומות המועדים. כמו כן, נחפרו בכמה גזרות לאורך מרחב התפר תעלות נ”ט, כדי למנוע מעבר של כלי רכב.

סך הפעולות הללו של משרד הביטחון צמצם מאוד את מספר השוהים הבלתי חוקיים שחוצים את הגדר ברגל או בכלי רכב. על פי ההערכות, כעת רק מאות שב”חים מצליחים לחצות מיהודה ושומרון לתוך הקו הירוק.

בתוך כך, החליט שר הביטחון בני גנץ לאשר 360 מיליון שקלים לטובת בניית חומה לאורך חלק ממרחב התפר. התקציב צפוי להספיק לבנייה של 45 ק”מ, שיתווספו ל־134 הקילומטרים של חומה בנויה במרחב.

מרחב התפר כולו נפרש על פני כ־600 קילומטר, ולשם השלמת המכשול נדרשים עוד כ־3 מיליארד שקלים, שאינם בנמצא כרגע.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות