משרד החינוך: הסמינר החרדי בבית שמש לא חוקי – נוציא לו צו סגירה

משרד החינוך הודיע הערב לעיריית בית שמש: הסמינר החרדי 'משכנות דעת', שקיבל שטח בתוך בית הספר החילוני - אינו חוקי • משרד החינוך: "רואים בחומרה רבה את המחטף" • לחרדים10 נודע, כי ראש העיר שוחח עם שר החינוך והזמין אותו לבחון מקרוב את מצוקת החינוך החרדי בעיר: "לפעול משיקולים מקצועיים ולא ממניעים פוליטיים צרים"
נחמן וייס
ו' אלול התשע"ד / 01.09.2014 18:48

הסאגה נמשכת: משרד החינוך הודיע הערב לעיריית בית שמש כי הסמינר החרדי ‘משכנות דעת’, שהוכנס אל תוך שטח בית ספר החילוני ‘שפה ותרבויות’, אינו חוקי, וכי יוצא לו צו סגירה.

קודם לכן החליטה עיריית בית שמש, כי סמינר ‘משכנות דעת’, הסובל ממחסור בכיתות, יקבל שטח מבית הספר החילוני ‘שפה ותרבויות’, העומד ריק בחלקו – והרוחות בעיר סוערות.

הבוקר התקיימה במקום הפגנה אלימה של ההורים, יחד עם חברי המועצה החילונים, במהלכה אף ניסו כמה מהם לשבור את המחיצה שהוקמה בין המוסדות. הורה אחד שריסס גרפיטי על המחיצה “חומת ההפרדה בושה לציונות” – נעצר.

כעת המערכה עולה שלב: שר החינוך הודיע לעירייה, כי המהלך אינו חוקי, וכי אסור לסמינר החרדי להישאר בשטח בית הספר.

בהודעת המשרד נכתב: “המשרד רואה בחומרה רבה את המחטף, אשר ביצעה הרשות המקומית, כאשר היא פעלה לפתוח את המוסד החינוכי יומיים לפני פתיחת שנת הלימודים”. לדברי המשרד “מדובר בהתנהלות חד צדדית ובוטה, אשר פוגעת במרקם היחסים הקיים בין האוכלוסיות המתגוררות בעיר בית שמש”.

במשרד החינוך אומרים כי הציעו לעירייה מבנה חילופי אחר, אך העירייה סירבה לכך.

המשרד הבהיר לעירייה, כי אין בכוונתו לאפשר את פעילותו של בית הספר הלא רשמי במתחם בית הספר הממלכתי, וכי בכוונתו למצות את כל הכלים אשר עומדים לרשותו כדי לטפל בסוגיה זו. 

אולם החרדים, לא אומרים נואש, ומתכוונים להמשיך בפעילות נמרצת בכדי שהסמינר החרדי יוכל לפעול מהמקום.

לחרדים10 נודע, כי ראש העיר משה אבוטבול שוחח היום שר החינוך שי פירון על הנושא. בשיחה פרס אבוטבול את מפת מערכת החינוך העירונית, ששמונים אחוז מתוכה שייכים לחינוך החרדי, ומצוקתו, והזמין את השר יחד עם צוות המשרד הבכיר לרדת לשטח, ולראות איך פותרים את הבעיות באופן מקצועי וענייני, ולא מתוך אינטרס ים פוליטיים צרים, כלשונו.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: “מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים מקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון לנצל כיתות ריקות במתחם בית הספר לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר ‘משכנות דעת’ המתגוררות באותה שכונה שאין להן היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ”דים (מבנים ניידים) כבר לא נשאר להן.

“יצוין כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה בית הספר מיועד לכ-500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 140 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הוותיקה, כאשר בשכונה שבה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות.

“העירייה זימנה כמה פעמים את מנהלת בית הספר לשפות ותרבויות השוהה במבנה העירוני לדיון בנושא במטרה להגיע להסכמה, אך זו ביכרה להיעדר במפגיע כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלא את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר מכל המגזרים. חבל מאוד שגורמים אינטרסנטיים בוחרים ללבות את האווירה במקום לפעול באחריות ובאופן ענייני”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד למשה אבוטבול!!1
    01/09/2014 19:59
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אל תיכנע לכפיה החילונית!!! חבר’ה תתעוררו החילונים כופים את עצמם עלינו בלי כל בושה צריך לעשות משהו

  2. כך נאה כך יאה!
    02/09/2014 14:08
    יעקב
  3. להזכירכם כי גם עם ראש עיר חרדי אנחנו עדיין עמוק עמוק עמוק בגלות הערב רב הקשה מכולם (זוהר הק’)